Kolektor CPG in Turki začeli kopati predore

V Dekanih in pod Tinjanom so danes Kolektor CPG ter turška gradbinca Yapi Merkezi in Özaltin začeli najpomembnejše delo gradnje drugega tira: kopanje prvih dveh predorov. Kmalu bodo zakopali tudi na zahtevnejšem kraškem odseku drugega tira na gradbišču pri Divači.

V Dekanih bo železniški predor le sedem metrov pod državno 
cesto. Foto: DRI
V Dekanih bo železniški predor le sedem metrov pod državno cesto. Foto: DRI

DEKANI, VINJAN > “Roki niso ogroženi, leta 2026 se bomo vozili po drugem tiru,” je ob začetku kopanja dveh od sedmih predorov povedal generalni direktor 2TDK Pavle Hevka. “Delamo po novi avstrijski metodi, ki obsega kopanje in ponekod tudi miniranje,” opisuje. Danes na gradbiščih še ni bilo veliko videti, čez teden ali dva pa bodo že dovolj globoko, da bodo po tradiciji gradnje predorov lahko postavili kip sv. Barbare.

4,2

milijona kubičnih metrov materiala bodo izkopali pri gradnji predorov

V oktobru bo tukaj 250 turških delavcev

“Izkopali bomo približno tri metre na dan in čez največ 15 mesecev bomo zagledali luč na drugi strani tega predora,” je ob portalu predora T7 povedal namestnik vodje projekta in strokovnjak za predore pri Yapi Merkezi Timucin Özbayir.

Yapi Merkezi ima trenutno na gradbiščih 70 turških delavcev, 20 bosanskih delavcev, 35 inženirjev in tehnikov ter 15 slovenskih inženirjev in delavcev. Delajo v treh izmenah. “Že v oktobru nas bo 250. Delovna dovoljenja pridobivamo, zdaj gre to hitreje kot na začetku,” je povedal vodja projekta Bahadir Oral.

Drugi tir bo “gradil” tudi pristanišče

Do leta 2025 bodo na gradbiščih drugega tira izkopali približno 4,2 milijona kubičnih metrov materiala: apnenca, fliša in zemljine. Izkopani material je v lasti 2TDK. Apnenec iz kraškega odseka bodo uporabili za betone pri gradnji drugega tira. “Kar ga bo ostalo, ga bomo skladiščili v Mihelah in kasneje uporabili pri gradnji dvotirne proge drugega tira,” je pojasnil Hevka. Fliš bodo deponirali v kamnolome Črnotiče, Laže in Grižo. Zemljino odlagajo v deponijo Bekovec, približno desetino vsega pa bo odkupila tudi Luka Koper. Ta material v prvi fazi potrebuje za utrjevanje terena na novem kamionskem terminalu. Kasneje pa naj bi ga potrebovala tudi za utrjevanje drugih zemljišč v zaledju, tako imenovanih kaset 5a, 6a in 7a.

V petek si bo gradnjo drugega tira ogledala tudi evropska komisarka za promet Adina Valean.


Najbolj brano