Jantarni koridor za manj ovir na poti do Poljske

Jantarni prometni koridor - gre za že delujoče železniške povezave industrijskih središč in terminalov od Poljske, prek Slovaške, Madžarske in Slovenije vse do Luke Koper - so včeraj v Kopru vzpostavili še uradno.

 Foto: Katja Gleščič
Foto: Katja Gleščič

KOPER > Ni naključje, da so izbrali Koper, saj je Luka edino morsko pristanišče na tem koridorju, je povedal direktor koridorja Gerhard Troche. “Slovensko železniško omrežje ni veliko, je pa strateško zelo pomembno, saj se na njem križajo štirje evropski koridorji: Baltik-Jadran, mediteranski, alpsko-balkanski in jantarni koridor,” je spomnil Matjaž Kranjc, direktor družbe Slovenske železnice Infrastruktura.

Jantarni koridor je namenjen povezavi upravljalcev infrastrukture, da bo transport tekel kar se da gladko. “Da bodo prevozniki in terminalisti imeli čim boljše pogoje in čim lažji dostop do javne železniške infrastrukture,” poudarja Kranjc. Ozkih grl je kar nekaj - ne samo infrastrukturnih, kot je naša proga Divača-Koper, ki je uradno že razglašena za preobremenjeno, in to vedo že vse do Poljske, ampak tudi operativnih. “Tovor pri potovanju po železnici čez meje danes še vedno naleti na vrsto težav - prilagajati se mora predpisom, ki so lahko zelo različni med državami. Denimo že razlike v dovoljenih dolžinah vlakovnih kompozicij med državami. Največ truda vlagamo prav v to, da bi postopke olajšali,” pravi Troche.

Jantarni koridor ne sodi med prednostne TEN-T evropske koridorje, ampak je bolj operativne narave in deluje v sodelovanju s prednostnimi koridorji. Ga pa sofinancira tudi EU.


Najbolj brano