Izolska bolnišnica v novo leto z novim informacijskim sistemom

Splošna bolnišnica Izola posluje pozitivno in vlaga v razvoj, je svetu zavoda zatrdil direktor Radivoj Nardin. Povedal je, da je bilo v oktobru zaradi avtomatičnega izbrisa s čakalnih seznamov dejansko oškodovanih deset pacientov. Napovedal pa je, da bodo v januarju začeli uporabljati nov informacijski sistem.

 Foto: Zdravko Primožič/FPA
Foto: Zdravko Primožič/FPA

IZOLA > Po besedah direktorja bolnišnice Radivoja Nardina poslovanje poteka "povsem po načrtih". Svet zavoda se je uradno seznanil, da je od januarja do septembra bolnišnica ustvarila 230.000 evrov presežka prihodkov nad odhodki. Nardin je dodal, da je do novembra ta znesek zrasel na 400.000 evrov in bo verjetno približno takšen tudi ob koncu leta. Zatrdil je, da je to deveto leto, ko bolnišnica posluje pozitivno in vlaga v razvoj.

Pojasnil je, da je presežek nastal, ker še niso realizirali nekaterih projektov, za katere so opravili javna naročila in jim namenili sredstva, ki so za zdaj še na računu bolnišnice.

V zvezi s čakalnimi vrstami je moral svetu zavoda pojasniti tudi oktobrske primere neupravičenega izbrisa nekaterih napotnic. Po Nardinovih besedah so bile v izolski bolnišnici problem napotnice, na katerih je bil napisan le okvirni datum. Tisti pacienti, ki jim v 30 dneh po preteku okvirnega datuma bolnišnica ni določila dejanskega datuma obravnave, so bili avtomatično izbrisani s čakalnega seznama.

Med preverjanjem težav so odkrili približno 360 takšnih primerov. Nardin trdi, da je bilo dejansko oškodovanih samo 10 pacientov, preostale primere pa so uredili.

Krivdo za težave je Nardin pripisal covidu-19. Ta je po eni strani povzročil, da so se čakalne dobe podaljšale in na napotnicah napisani okvirni datumi niso bili več realni. Po drugi strani je bil v času epidemije izklopljen sistem avtomatskega brisanja napotnic, ki niso bile izkoriščene v 30 dneh. Ko so ga oktobra spet vklopili, so se pokazale težave, je pojasnil.

Nardin sicer dvomi, da bo čakalne dobe mogoče skrajšati, saj se prebivalstvo stara, kadrov v zdravstvu pa vse bolj primanjkuje. O pomanjkanju delavcev v zdravstveni negi je Nardin dejal, da je to problem celotne Evrope, ki ga še dolgo ne bo mogoče rešiti. Zdravniški kader medtem počasi dopolnjujejo, so na seji povedali predstavniki bolnišnice.

Januarja bo izolska bolnišnica začela uporabljati nov informacijski sistem. Program iz tujine so posebnostim slovenskih bolnišnic prilagodili na Telekomu, ki ga je bolnišnica izbrala na razpisu.

Kot je dejal Nardin, so pred leti ugotovili, da takratni obstoječi informacijski sistem ni sledil razvoju bolnišnice. Zato so se odločili poiskati izvajalca, ki bi izdelal boljšega. Uvedbo je označil za veliko tveganje, saj program še ni preizkušen, v zdravstvu pa je že najmanjša napaka lahko življenjsko pomembna. Izrazil pa je prepričanje, da bodo s to potezo spodbudili tudi druge zdravstvene ustanove k iskanju bolj kakovostnih in cenejših rešitev.


Najbolj brano