Delavce Intereurope spet prezaposlujejo na Pošto

Zaposleni v Intereuropi - ta je od leta 2019 v večinski lasti Pošte Slovenije - so spet na trnih. Vse kaže, da se kmalu utegne ponoviti zgodba, ko so 16 delavcev iz Intereurope prezaposlili na Pošto. Tokrat naj bi delodajalca zamenjalo med 15 in 18 zaposlenih. Na Pošti Slovenije so ponovili, da med družbama potekajo integracijski postopki, a podrobnosti ne razkrivajo.

Z Intereurope naj bi na Pošto tokrat prezaposlili približno 15 delavcev. Foto: Sonja Ribolica
Z Intereurope naj bi na Pošto tokrat prezaposlili približno 15 delavcev. Foto: Sonja Ribolica

KOPER > Število zaposlenih v Intereuropi bo spet kmalu manjše, saj naj bi v Pošti Slovenije po naših informacijah znova razmišljali o integraciji in doseganju sinergij, z enako metodo kot pred slabim letom - s prezaposlitvijo dela delavcev oziroma s prenosom dejavnosti. Tedaj so prezaposlili 16 delavcev z različnih področij. Po prezaposlitvi na Pošto opravljajo enako delo, z isto opremo in v istih prostorih kot dotlej, imajo le drugega delodajalca.

Vse kaže, da se bliža čas za drugo pošiljko prezaposlitev - tokrat naj bi prezaposlili med 15 in 18 delavcev. Po naših informacijah gre za predvsem za delavce iz kadrovske in pravne službe, iz službe controlinga in iz dela službe IT. Predvidoma čez tri leta pa naj bi prenesli še zaposlene iz računovodstva.

Svet delavcev ne vidi koristi prenosa

“O morebitni prezaposlitvi delavcev Intereurope na Pošto uradno še nismo obveščeni, ” pravi Tjaša Benčina, predsednica sveta delavcev Intereurope, in dodaja: “Pošta Slovenije je ob nakupu zagotovila, da bo Intereuropa ostalo samostojno podjetje, kar pa se glede na dogajanja, žal, ne bo uresničilo. Podjetje za svojo samostojnost potrebuje vse naštete službe.”

Že ob prvem prenosu oziroma prezaposlitvi 16 delavcev je svet delavcev vodstvo Intereurope spraševal o pričakovanih sinergijah. Nekaterih odgovorov tedaj niso dobili. Medtem so se dvomi zaposlenih o smiselnosti tega ukrepa še okrepili, saj imajo za sabo skoraj eno leto izkušenj s prezaposlenimi delavci in z opravljanjem storitev po novem.

“Storitve, ki so bile prenesene z Intereurope na Pošto Slovenije, potrebujemo, vendar potekajo prepočasi in zagotovo ne prispevajo k boljši učinkovitosti dela. Zato se zaposleni sprašujemo, kje so koristi te poteze,” pravi Tjaša Benčina. Dodaja, da se zaposleni zavedajo, da so sinergije smiselne pri skupnem nastopu na trgu in specializaciji po blagovnih tokovih, ne vidijo pa smisla prezaposlitve delavcev iz Intereurope na Pošto: “Zaposleni imajo v teh primerih samo drugega delodajalca, opravljajo pa enako delo, v istih prostorih, z isto opremo in samo za Intereuropo.” Benčina opozarja tudi, da so te odločitve Intereuropi nakopale nerazumno izstavljanje računov med Intereuropo in Pošto. Dvomi, da je v Sloveniji še kakšno podjetje, ki ima podobno prakso.

V sindikatu proti združevanju služb

Tudi v sindikatu niso naklonjeni tem potezam. “Smo proti združevanju teh služb, saj menimo, da jih podjetje potrebuje za učinkovito poslovanje. Nismo zadovoljni z rešitvami, ki so se že zgodile v letu 2019,” pravi Aleksander Vinkler, predsednik sindikata Intereuropa/ŠAK KS90. V sindikatu menijo, da bi združena nabava morala biti močnejša na trgu, a hkrati bi morala biti fleksibilna in se hitro odzivati a potrebe podjetja, ki deluje izključno na trgu.

Pošta: postopki integracije potekajo

V Pošti Slovenije so ponovili, da pri njih in v Intereuropi potekajo integracijski postopki. Pri tem zasledujejo cilj konsolidacije ključnih poslovnih procesov in doseganja sinergijskih učinkov, posledično rast in razvoj ter dobičkonosnost celotne skupine. Koliko in katere zaposlene bodo prenesli na Pošto, niso povedali, pravijo, da podrobnosti nadaljnjih integracijskih postopkov ne morejo razkrivati.

Centralizacija nekaterih podpornih služb, ki so jo izpeljali v začetku letošnjega leta in s katero je bil prenesen manjši del dejavnosti in s tem tudi del zaposlenih z Intereurope na Pošto Slovenije, je omogočila centralno vodenje in upravljanje podpornih funkcij, so še pojasnili. Njen namen je bil poenotenje in optimizacija internih postopkov, procesov in resursov, krepitev kompetenc in dobrih praks ter doseganje sinergijskih učinkov na centraliziranih področjih dela. “Centralizacija je bila izvedena skladno z zakonodajo in v socialnem dialogu z delavskimi predstavniki ter ob sodelovanju z upravo Intereurope,” še pravijo na Pošti Slovenije.


Najbolj brano