Začela je delovati Medobčinska uprava Istre

Na območju štirih istrskih občin je začela delovati Medobčinska uprava Istre, ki združuje službe redarstva in inšpekcije, zaščite, reševanja in varstva okolja ter notranje revizije.

Z današnjim dnem je zaživela Medobčinska uprava Istre s sedežem 
v Kopru.  Foto: Gregor Mezgec
Z današnjim dnem je zaživela Medobčinska uprava Istre s sedežem v Kopru.  Foto: Gregor Mezgec

KOPER > “Sodelovanje med štirimi občinami smo s skupno upravo samo še okrepili. Predvsem pa se vsi strinjamo, da je treba povezati tiste službe, ki morajo sodelovati, saj imamo kar nekaj skupnih težav,” meni koprski župan Aleš Bržan.

Prihranki in večja učinkovitost

Pravi, da gre pri ustanovitvi skupne uprave za samoumeven korak, s katerim bodo znižali stroške delovanja občinske uprave. Plače zaposlenih do višine 55 odstotkov bo namreč sofinancirala država. V Kopru bo to na letni ravni pomenilo približno 400.000 evrov prihranka.

Njegov izolski kolega Danilo Markočič pravi, da sta cilja večja učinkovitost in dostopnost določenih služb. V Izoli bodo z združitvijo določenih služb pod eno streho na leto privarčevali približno 150.000 evrov. Da gre pri novi medobčinski upravi za dvig kakovosti uslug za občane, pa je prepričan piranski župan Đenio Zadković. “Imamo številčnejšo ekipo, tako da bomo delovali še bolje kot do zdaj,” napoveduje. Izračunali so, da bodo v prvih treh mesecih delovanja medobčinske uprave prihranili 63.000 evrov.

Foto: Gregor Mezgec

Iskali bodo specialiste za določena področja

Vodja Medobčinske uprave Istre po pooblastilu za šest mesecev (do objave razpisa za to delovno mesto) je Ivan Koljesnikov, ki je doslej vodil medobčinski inšpektorat in redarstvo Občine Piran in Občine Ankaran.

“Trudili se bomo, da občani ne bodo občutili organizacijskih sprememb in da bo raven storitev še višja. Kmalu bomo objavili kadrovske razpise, saj potrebujemo dodatne ljudi, predvsem specialiste za določena delovna področja,” pojasnjuje. Med drugim bodo iskali poznavalce na področju gradbenih zadev, cest, problematike reklamnih tabel in dvojezičnosti.

Koljesnikov dodaja, da se želijo na ravni vseh štirih občin dogovoriti za enoten način ukrepanja, kar bi lahko dosegli tudi s sprejemom skupnih odlokov. Sicer pa bo enotno redarstvo pomenilo tudi, da bodo v primeru večjih prireditev ali izrednih dogodkov zaposlene lahko preusmerili iz ene občine v drugo in si tako pomagali v kritičnih trenutkih. Redarstvo bo organizirano po izpostavah, kar pomeni, da bodo redarji delali pretežno v občinah, kjer so delali doslej. Tam bodo tudi parkirani avtomobili, ki tako ne bodo še dodatno obremenjevali Kopra.

Zdajšnji zaposleni mirni, bodoči niti ne

Zdaj je v Medobčinski upravi Istre zaposlenih 54 ljudi, medtem ko kadrovski načrt do konca leta predvideva, da se bo ta številka povzpela na 70 zaposlenih. Nekateri zaposleni so pred ustanovitvijo skupne uprave izpostavili bojazen, da bi ob morebitnem neuspehu projekta izgubili službo, a Bržan miri, da so prav zaradi tega strahu v odloku določili, da bi zdajšnje kadre v takšnem primeru vsaka od občin prevzela nazaj pod svoje okrilje. Res pa je, da bodoči zaposleni te garancije nimajo.


Najbolj brano