Ob gradnji hitre ceste Jagodje-Lucija bi ukinili promet na odseku ceste skozi Lucijo

Javno podjetje Okolje Piran je predstavilo pobudo, po kateri bi ob gradnji hitre ceste Jagodje-Lucija sočasno ukinili promet na odseku regionalne ceste, ki poteka skozi Lucijo. Z ukinitvijo ceste bi se tako sprostile površine, ki bi jih lahko uporabili za ozelenitev Lucije in gradnjo garažne hiše.

Na vizualni simulaciji projekta je vidno, da bi  območje dosedanje 
regionalne ceste ozelenili, pod površino pa bi zgradili parkirno 
hišo.   Foto: Okolje Piran
Na vizualni simulaciji projekta je vidno, da bi območje dosedanje regionalne ceste ozelenili, pod površino pa bi zgradili parkirno hišo.  Foto: Okolje Piran

LUCIJA > Projekt Združena Lucija - Mesto prihodnosti, ki ga je včeraj predstavilo javno podjetje Okolje Piran, predvideva, da bi sočasno z gradnjo hitre ceste Jagodje-Lucija, ki za zdaj sicer še ni dobila soglasja piranskega občinskega sveta, ukinili odsek regionalne ceste Valeta-Sečovlje, ki poteka skozi Lucijo. Z ukinitvijo tega odseka bi se sprostile površine, ki bi jih lahko namenili za ozelenitev kraja, družabne dogodke in gradnjo javne dvoetažne garaže, s katero bi razbremenili stisko s parkirišči, so prepričani v podjetju Okolje.

Lucija bi se združila v celoto

“Promet je rakava rana piranske občine. Ugotavljamo, da je avtomobilov čedalje več. Nekoč je mirujoč promet predstavljal težavo samo v mestnem jedru Pirana, zdaj pa se z njimi spoprijemamo tudi v Portorožu, Luciji in v Sečovljah. S projektom bi odpravili urbanistične anomalije iz preteklosti. Danes je imeti parkirno mesto privilegij, da ne govorimo o garažni hiši,” je povedal direktor Okolja Piran Gašpar Gašpar Mišič.

Regionalno cesto, ki od Izole vodi do hrvaške meje in naselje Lucija deli na dva dela, bi preprosto ukinili. Foto: arhiv PN

Z odpravo prometne ceste pa bi Lucijo, ki se zdaj deli na dva dela, združili v celoto. “Če hočejo prebivalci iz zgornjega predela Lucije, kjer sta med drugim šola in vrtec, v spodnjo Lucijo, kjer sta zdravstveni dom in upravna enota, se morajo usesti v avto. In obratno. To še dodatno obremenjuje parkirne zmogljivosti kraja. Namesto ceste bi Lucija lahko imela centralni park, kjer bi občani parkirali in varno prehajali z enega predela v drugega,” je dodal Mišič.

Pešec lahko za zdaj regionalno cesto prečka na treh lokacijah, in sicer pod podvozom na Podvozni cesti, čez novo urejeno krožišče na regionalni cesti in po brvi nad potokom Fazan, ki pa v zimskih mesecih pogosto poplavlja.

Eden od treh možnih prehodov iz zgornje v spodnjo Lucijo je brv čez potok Fazan. Foto: arhiv PN

Na vprašanje o ocenjeni vrednosti naložbe nam je Mišič dejal, da v tej fazi o tem še ne more govoriti.

Zamisel o ukinitvi ceste ni nova

“To je kompleksen projekt, kjer je vključenih več elementov. Pomembno je, da bi z ozemljitvijo ceste Lucija dobila nov park in zelene površine. Postavitev garažne hiše v samo središče kraja bi lahko omogočila 1000 parkirnih mest, kar je zares veliko. Najbolj pomemben element projekta pa je združitev Lucije, saj bi s to zeleno cono povezali prebivalce na obeh straneh ceste,” je včeraj za Primorske novice projekt komentiral Đenio Zadković, župan Občine Piran.

Na piranski občini so še pojasnili, da zamisel o ukinitvi cestnega odseka ni nova. Pobudo podpirajo, a pravijo, da to ni projekt, ki bi se realiziral v enem mandatu.


Najbolj brano