Baloh ne bo več ravnatelj OŠ Koper

Anton Baloh kmalu ne bo več prvi mož največje koprske šole. Z mesta ravnatelja se 15. julija seli v Ljubljano, na šolsko ministrstvo, kjer bo vršilec dolžnosti generalnega direktorja Direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo.

Anton Baloh Foto: Tomaž Primožic/FPA
Anton Baloh Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Na ta položaj ga je v četrtek imenovala vlada. Vedejevsko funkcijo bo opravljal največ šest mesecev, do imenovanja generalnega direktorja. Z odhodom v novo službo tako zapušča krmilo Osnovne šole Koper, ki jo je vodil od njene ustanovitve leta 2006.

“Odločitev, da se podam novim izzivom naproti, je temeljila predvsem na zavedanju, da je šola v odlični kondiciji, tako finančno kot organizacijsko, in gre lahko brez pretresov naprej tudi brez mene, saj smo že doslej stavili na timsko delo. Če bi moj odhod utegnil šoli kakorkoli škodovati, se zanj ne bi odločil,” zatrjuje Anton Baloh.

Anton Baloh

ravnatelj OŠ Koper v odhodu

“Eden od glavnih ciljev, ki jih moramo doseči, je prilagoditev šole današnji generaciji.”

Novo funkcijo na ministrstvu bo nastopil 15. julija, pred tem bo dal sporazumno odpoved z mesta ravnatelja, nakar bo svet zavoda imenoval vršilca ali vršilko dolžnosti ravnatelja OŠ Koper ter začel postopek razpisa za ravnatelja. Kdo bo dotlej nasledil Baloha, trenutno še ni znano, najverjetneje bo to ena od njegovih pomočnic ali kdo drug iz učiteljskega kolektiva.

Med poglavitnimi izzivi, ki ga čakajo ob prevzemu vodenja Direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo, so predvidene spremembe vrtčevskega programa, zakonodajne spremembe, ki zadevajo otroke s posebnimi potrebami, evalvacija novega sistema evidentiranja delovnega časa zaposlenih v šolah, tesnejše strokovno povezovanje vodstev šol in vrtcev z resorjem ministrstva, nastajajoča bela knjiga za vzgojo in izobraževanje, ki bo prinesla nove poglede za prihodnjih 15, 20 let in mnogo sprotnega.

“Eden od glavnih ciljev, ki jih moramo v bodočnosti doseči, pa je prilagoditev šole kot take ter vzgojno-izobraževalnega dela v šoli in vrtcu današnji generaciji,” meni Baloh, s čimer ima v mislih predvsem več pouka, organiziranega na drugačen, neklasičen način. “Časi so drugačni od tistih izpred desetletij, naš šolski model pa se ni nič predrugačil,” ugotavlja.

“V to smer sem stremel tudi kot ravnatelj. Zato smo vpeljali številne projekte sodobne didaktike, imeli veliko šol v naravi, zato smo kupili kanuje, postavili šolski vrt, z navdušenjem sprejeli zamisel o pouku med plovbo na jadrnici, intenzivno trenirali veščine socialne vključenosti,” našteje nekaj primerov šolskih dejavnosti, ki po njegovem prepričanju vodijo v pravo smer ter v korak z današnjimi potrebami mladih po drugačnem učenju za življenje.


Najbolj brano