Učenje v naravi je veliko bolj zabavno

Učenje v naravi je veliko bolj zanimivo in zabavno kot v zaprtih prostorih, so zatrjevali učenci OŠ Solkan, ki so včeraj v okviru pouka izvajali fizikalne poskuse v učilnici na prostem v Borovem gozdičku. Na pobudo OŠ Solkan so jo za novogoriško mestno knjižnico uredili v okviru participativnega proračuna.

Učilnico na prostem so prvi preizkusili devetošolci iz OŠ Solkan, v 
Borovem gozdičku so včeraj z mentorji  izvajali fizikalne poskuse.   Foto: Alenka Ožbot
Učilnico na prostem so prvi preizkusili devetošolci iz OŠ Solkan, v Borovem gozdičku so včeraj z mentorji izvajali fizikalne poskuse.  Foto: Alenka Ožbot

NOVA GORICA “V času pandemije, ko so veljala priporočila, naj se čim več časa zadržujemo na zunanjih površinah in naj prezračujemo šolske prostore, sva se s prijateljem sprehajala tukaj in videla, da je prostor krasen in ponuja vse, ker bi morala imeti učilnica, manjkale pa so klopi, mize ...” o tem, kako je zrasla ideja o učilnici v gozdičku, razloži učiteljica fizike in tehnike ter vodja tega projekta na Osnovni šole Solkan Mojca Milone.

Na pobudo solkanske šole je bila učilnica na prostem vključena v participativni proračun in z občinskim denarjem so jo v Borovem gozdičku uredili za dobrih 17.000 evrov in kupili pripomočke.

Mojca Milone

vodja projekta na OŠ Solkan

Učilnica na prostem je primerna ne le za naravoslovne smeri, ampak tudi za družboslovje in jezikoslovje, kaj je lepšega kot se usesti tukaj in si nekaj povedati.”

V projekt so vključili tudi učence oziroma njihove ideje. “Odločili smo se, da ne bi imeli klasičnih miz, ampak hlode, ki so namenjeni sedenju, in nekakšne trše podlage za pisanje,” razloži Mojca Milone. Najpomembnejše je, da je učilnica skoraj enako oddaljena od vseh treh mestnih in primestne solkanske šole in da do nje vodijo varne poti z urejenimi pločniki, pristavlja. “Je pa res, da ne more biti uporabna samo eno šolsko uro, saj je do sem skoraj 20 minut hoje, v šoli se lahko zmenimo za spremembo urnika, blok uro ali dneve dejavnosti, tako da se tukaj preživi več časa,” še pojasnjuje Mojca Milone.

Učilnica je iz naravnih materialov in zanimive oblike, za hranjenje učnih pripomočkov pa je občina odstopila prostor v bližnji mestni hiši. Preko spletne strani bo lahko učitelj rezerviral svoj termin in si tako zagotovil prosto mesto v učilnici. “Primerna je ne le za naravoslovne smeri, ampak tudi za družboslovje in jezikoslovje, kaj je lepšega kot se usesti tukaj in si nekaj povedati,” meni učiteljica.

Prvi so učilnico včeraj preizkusili devetošolci iz OŠ Solkan, ki so v okviru pouka fizike izvajali poskuse. “Učenje na prostem je zagotovo boljše kot v učilnici, saj dihaš svež zrak, ni treba sedeti, se prosto premikaš, vzdušje je bolj sproščeno. To je zelo dobra, inovativna ideja,” je navdušen devetošolec Matic. “Ideja je super, saj lahko učenci preizkusimo razne načine učenja. Snov bo šla lažje v glavo, saj bomo bolj pri stvari, v običajni učilnici samo sediš in čakaš, da gre ura mimo,” pa pravi njegova sošolka Zala.


Najbolj brano