Dialog v različnosti

Jubilantkam - desetletni skupini klekljaric iz Spodnje Idrije - so se na razstavi z najfinejšimi flandrijskimi čipkami pridružile kolegice iz skupine Vrsnik-Ledine. Nežne čipke objemajo šali z vgrajenimi čipkami iz debelejših niti, kuliso pa zaokrožajo dela domačih likovnikov.

Dialog v različnosti - prefinjeno drobcene in debelejše čipke na 
razstavi skupaj z likovnimi deli. Foto: Saša Dragoš
Dialog v različnosti - prefinjeno drobcene in debelejše čipke na razstavi skupaj z likovnimi deli. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Skupina klekljaric Spodnja Idrija, ki sodi v društvo klekljaric idrijske čipke, je odprla razstavo letos sklekljanih čipk Dialog v različnosti. Do 26. avgusta si bo v krajevnem domu mogoče ogledati, kako se sporazumevajo najnežnejše čipke s tistimi iz debelejših niti in z likovnimi deli spodnjeidrijskih ustvarjalcev.

“Skupina praznuje deseto obletnico delovanja. Ob želji po izpopolnjevanju v tehnikah klekljanja, nas povezujejo ustvarjalnost, druženje in zadovoljstvo ob pohvalah obiskovalcev na vsakoletnih razstavah,” je čipkarsko likovni dialog različnosti uvedla Andra Marinko.

Razstavlja 17 čipkaric. Ker so letos najfinejši italijanski, dandanes pogosteje imenovani flandrijski ris, izpopolnjevale tudi klekljarice v skupini Vrsnik-Ledine, je devet čipkaric s planote dopolnilo razstavni niz najfinejših čipk. Nastale so čipke s tremi do največ petimi pari klekljev, brez značilnih idrijskih postavk, z le nekaj ovitki, a s številnimi zavoji. Čipkarice so, podobno kot cerkljansko društvo Marjetica pred tremi leti, dokazale, da med klekljaricami po Sloveniji, zlasti gorenjskimi, omalovaževani ris, z nedojemljivo vztrajnostjo in natančnostjo privede do prefinjenih, zelo lepih čipk. Omalovaževan kakopak zato, ker so, sicer prastar ris, v Idriji med obema vojnama, torej pod Italijo, popularizirali njeni trgovci. Medtem naj bi na jugoslovanski strani meje nemoteno klekljali po slovensko.

Precej občudovanja so požele tudi v šale vgrajene čipke iz debelejših bombažnih, lanenih in celo volnenih niti, ki so nastale v namenskem študijskem krožku. “Gre za nasprotje prvim čipkam, za nekoliko drugačen zapis flandrijskega risa. Skupni imenovalec so različne kombinacije tehnik klekljanja,” je razložila Marinkova.

Da je bila študija klekljanja z debelejšimi nitmi popolna, so čipkarice papirce (vzorce) za čipke narisale same. Kakopak le najbolj vešče, ostalim so priskočile na pomoč uveljavljene risarke vzorcev.

Ob jubileju so klekljarice k dopolnitvi razstave prvič povabile spodnjeidrijske likovnike, devet znanih in manj znanih imen sestavljanja mozaikov in slikanja v različnih tehnikah. Zadele so v polno, saj se je na otvoritvi in pozneje na razstavi trlo občudovalcev obeh umetnosti. Takoj so se sporazumeli, da sodijo skupaj.


Najbolj brano