Delavci glasovali: 96 odstotkov jih prodaji nasprotuje

Svet delavcev družbe Hit je organiziral posvetovalni referendum o odprodaji Hitovih kompleksov Športni center Hit in ABK. Udeležilo se ga je nekaj manj kot 600 zaposlenih Hita, ki delajo v Novi Gorici in Šempetru pri Gorici. 96 odstotkov tistih, ki so glasovali, je proti prodaji, a njihova odločitev ni zavezujoča pri odločitvi uprave o prodaji.

Športna dvorana predstavlja le 15 odstotkov celotne površine 
kompleksa Cimos, ki meri skupaj 70.000 kvadratnih metrov. Foto: Leo Caharija
Športna dvorana predstavlja le 15 odstotkov celotne površine kompleksa Cimos, ki meri skupaj 70.000 kvadratnih metrov. Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > “Rezultati posvetovalnega referenduma niso zavezujoči za upravo. Zaposleni so dali s tem signal, da hočejo, da se tudi njih sliši in upošteva pri odločanju o tem. Nismo pa v poziciji, da bi nekaj zahtevali, bomo pa dali upravi in lastnikom jasno sporočilo,” je povedal predsednik sveta delavcev v Hitu Alan Bofulin.

Zbiranje podpisov zaposlenih je potekalo v četrtek, petek in nedeljo. Krepko nad 90 odstotkov vseh, ki so se udeležili referenduma, neuradno 96 odstotkov, je proti odprodaji Hitovih kompleksov Športni center Hit (ŠCH) in ABK. V svetu delavcev uradnega stališča v zvezi z odzivom zaposlenih včeraj še niso imeli, kot je povedal Bofulin, pa ga bodo imeli do današnje seje sveta delavcev in uprave.

1,6

milijona evrov izgube je po podatkih Hitove uprave v zadnjih desetih letih pridelal Športni center Hit

Nimajo orodja za ustavitev prodaje

“Nimamo pa nobenega orodja za ustavitev prodaje. Pri vsem skupaj gre bolj za moralni vidik, saj so, ko je treba zatiskati pasove, zaposleni prvi v vrsti, ob prodaji premoženja pa se jih o tem ne obvesti oziroma se ne upošteva njihovega mnenja,” je še povedal predsednik sveta delavcev in pristavil, da so upravo že takoj, ko se je začelo govoriti o tem, da naj bi bilo to Hitovo premoženje naprodaj, zaprosili za podrobnejše informacije o tem, zakaj se to prodaja, dobili pa so zelo skope odgovore.

Tudi na poziv k zboru delavcev, ki ga sicer skliče svet delavcev, je uprava vse do zdaj gluha, z argumentom, da je treba najprej sprejeti strategijo poslovanja in plan dela za leto 2020.

Alan Bofulin

predsednik sveta delavcev v Hitu

“Pri vsem skupaj gre bolj za moralni vidik, saj so, ko je treba zatiskati pasove, zaposleni prvi v vrsti, ob prodaji premoženja pa se jih o tem ne obvesti oziroma se ne upošteva njihovega mnenja.”

V sindikatu GIT pravijo, da je zadeva bolj v domeni sveta delavcev, tako da kot sindikat niso zavzeli stališča. V preostalih dveh sindikatih v družbi, Sids in Vrba, pa ne podpirajo nerentabilnih projektov, ki delajo podjetju minus, v tem primeru pa bi vseeno skušali najti način, da bi ŠCH ostal in bi zanj dobili soinvestitorja, ki bi skupaj s podjetjem in občinami pomagal obdržati ta center, v katerega bi bilo treba tudi kaj vložiti.

Območje ni več primerno za turizem

V Hitovi upravi prodajo argumentirajo s politiko dezinvestitranja, ki je usklajena z lastniki in predvideva odprodajo nepremičnin, ki ne podpirajo osnovne dejavnosti družbe. Športna dvorana, v zvezi s katero se v javnosti dviga največ prahu, predstavlja le 15 odstotkov celotne površine kompleksa Cimos, ki meri skupaj 70.000 kvadratnih metrov.

“Center je v javnem interesu!”

V nasprotovanju prodaje ŠC Hit civilno iniciativo podpira tudi Športna zveza Nova Gorica. Kot poudarja njen predsednik Miran Müllner, bi bila prodaja in sprememba v proizvodno halo katastrofa za goriški šport, saj “Goriška podobnega centra nima in ga najverjetneje ne bo več imela. Številni naši športniki bodo ostali brez možnosti treniranja.” Za zavarovanje javnega športnega interesa so preko Olimpijskega komiteja Slovenije pozvali župane, premiera Marjana Šarca, ministra za izobraževanje, znanost in šport Jerneja Pikala, ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška in ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, da postopke, ki bi pripeljali do izgube ŠC Hit, ustavijo. “Hit namerava prodati objekt, ki je bil zgrajen iz družbene odgovornosti do občanov. Nikoli ga ni vpisal v razvid športnih objektov. Menimo, da njegova prodaja ni v skladu s to odgovornostjo niti z zakonom o športu. Center je v javnem interesu, ne glede na to, da je v zasebni lasti, saj je družba Hit tudi v lasti države in občin, v njem pa se izvajajo programi klubov in društev, ki so izvajalci letnega programa športa,” poudarja in opozarja: “Tudi če ga Hit proda, sprememba namembnosti ne bo mogoča, dokler se ne, kot določa zakon, zagotovi nadomestna športna infrastruktura.” V športni zvezi so zato prepričani, da je treba ŠC Hit ohraniti. “Hit se mora začeti odgovorno obnašati,” poudarja Müllner in v imenu športne zveze poziva “vse, ki so oddali ponudbo za nakup, naj jo umaknejo zaradi javnega športnega interesa”. IM, MM

“Prodaja Športnega centra Hit je povezana tudi z negativnim poslovanjem enote ter dotrajanostjo objekta. Športni center Hit je v minulih desetih letih na leto ustvaril povprečno 167.000 evrov izgube, kar skupaj pomeni več kot 1,6 milijona evrov izgube, ki jo je družba krila iz prihodkov ostalih dejavnosti,” so pojasnili v Hitovi upravi in dodali, da je objekt v rabi od leta 1997, v zadnjih desetih letih pa se vanj ni vlagalo, tako da ni v dobrem stanju in predstavlja potencialno nevarnost za uporabnike.

Poudarjajo tudi, da se je v zadnjem desetletju to območje razvilo v industrijsko cono, ki ni več primerna za turistično dejavnost. Družba namerava denar od odprodaje nameniti razdolževanju ter nujno potrebnim investicijam v posodobitev ključnih produktov s ciljem zagotavljanja konkurenčnosti poslovanja.

Nadzorniki lahko odločanje tudi prestavijo

Nadzorni svet Hita bo o prodaji Športnega centra Hit predvidoma odločal na četrtkovi seji.

Na naše vprašanje, ali obstaja možnost, da bi del premoženja, ki ga predstavlja ŠCH lahko izvzeli iz prodaje, so nam iz Hita odgovorili, da bi bilo treba v primeru odločitve uprave, da bi se ŠCH izvzelo iz prodaje, razveljaviti obstoječi razpis in izpeljati novega.


Komentar novinarja

Nace Novak

Kam pluje Hitova barka?

Zgodba o prodaji premoženja, ki ne podpira osnovne dejavnosti družbe Hit, predvsem prodaja Športnega centra Hit, dviga zadnje dni na Goriškem precej prahu. O tem, kaj ta kompleks pomeni za športnike in rekreativce, smo že pisali. Če se osredotočimo na Hit in njegovo poslovanje, lahko le žalostno ugotovimo, da so se njegovi ambiciozni načrti v zadnjih letih precej skrčili. Podjetje, ki je državi iz naslova plačanih dajatev dolga leta nosilo zlata jajca in jih še vedno, je danes v bistveno slabši ...

Preberi več

Najbolj brano