Čez brv šele prihodnjo pomlad

Odprtje nove brvi čez Sočo v kajakaškem centru je bila napovedana za letošnjo pomlad, a bo še dolgo zaprta. Brv sicer stoji, ni pa povezovalne poti na desnem bregu, kjer je brežina zelo nestabilna. Po več peripetijah jo bodo začeli graditi sredi avgusta, kolesarji in pešci pa bodo na drugi breg lahko prehajali šele prihodnjo pomlad.

V teh dneh gradbinci končujejo dostop na levem bregu, na desnem 
pa bodo povezovalno pot začeli graditi šele sredi avgusta.  Foto: Leo Caharija
V teh dneh gradbinci končujejo dostop na levem bregu, na desnem pa bodo povezovalno pot začeli graditi šele sredi avgusta.  Foto: Leo Caharija

SOLKAN > Napovedi, kdaj bodo odprli 120 metrov dolgo in tri metre široko brv čez Sočo, ki so jo začeli postavljati jeseni 2019, je bilo že toliko, da bodo domačini in obiskovalci verjeli šele, ko se bodo čez njo lahko sprehodili ali zapeljali s kolesi. Resnici na ljubo je naložbo, ki jo Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje (EZTS) GO napoveduje kot eno od osrednjih, spremljalo kar nekaj nevšečnosti.

Po zamiku gradnje brvi še nestabilna brežina

Brv postavili v začetku letošnjega leta. A je niso odprli. Problematičen je dostop na desnem bregu, kjer bo povezava do kolesarske poti proti Štmavru in Plavam. “Brežina je nestabilna, tam so izviri vode, dostopne poti, ki jih je potreboval izvajalec gradnje brvi za postavitev pilona in sidranje, so destabilizirale hribino,” je spomladi pojasnil nadzornik gradnje Valter Figar.

Simon Mlekuž

vodja službe za investicije

“Upali smo, da se bomo prej dogovorili. A smo dvakrat usklajevali spremembe projektov, nato smo se pogajali še glede cene.”

Odpiranje brvi, ki bi se končala v skalovju, ne bi bilo smiselno. Na podlagi geološkega poročila je projektant že spomladi naredil rešitev nove ureditve dostopne poti. “Jasno je, da bo potrebnih več ukrepov za zaščito poti in stabilizacijo brežine,” je takrat pojasnil vodja službe za investicije Simon Mlekuž.

Uskladili so se, graditi začnejo sredi avgusta

Sprememba trase je za seboj potegnila nove projekte in dodatna dela, sledilo je dogovarjanje z izvajalcem Ginex International. Že takoj je bilo jasno, da do konca junija ne bodo končali, na občini so nato potrdili, da jih niti do konca avgusta ne bodo. So pa računali, da se bodo junija začel. A se niso.

Občina in izvajalec sta se najprej morala uskladiti glede sprememb projektov in cene dodatnih del, je potrdil Mlekuž. Če bi se projekt preveč podražil, bi morali objaviti nov razpis, kar bi še bolj zamaknilo gradnjo. Po dolgotrajnih dogovorih so pred dnevi le razčistili vse dileme. “Končno smo se uskladili, aneks je v podpisovanju. Dogovorili smo se tudi glede cene. Izvajalec bo lahko nadaljeval po novih projektih. Začeli bodo sredi avgusta, ker po njihovih trditvah prej ne morejo. Ta faza del bo trajala do konca letošnjega leta,” napoveduje Mlekuž, ki priznava, da je zamuda precejšnja: “Upali smo, da se bomo prej dogovorili. A dvakrat smo usklajevali spremembe projektov, nato smo se pogajali še glede cene.”

Podražilo se bo za 90.000 evrov

Gradnja se bo podražila. Pogodbena vrednost je bila 320.000 evrov, z dodatnimi deli, ki jih bo izvedel Ginex, pa bo stala 370.000 evrov. Ker bodo morali nekatera, stala bodo 40.000 evrov, izvesti še posebej, bo vse skupaj 90.000 evrov dražje. “Razlogi za podražitev so, da je bilo treba pripraviti novo tehnično rešitev, izvedlo se bo več ukrepov za varovanje brežine. Od podpisa pogodbe so se cene materiala in stroški nenormalno zvišali,” pojasnjuje Mlekuž. Za gradnjo brvi je sicer EZTS GO plačalo 1,4 milijona evrov.

Ker bo dostop na desnem bregu narejen šele konec leta, potrebna pa bodo še dodatna dela, bodo pešci in kolesarji po brvi začeli zahajati prihodnjo pomlad. V teh dneh sicer urejajo dostop do brvi na levem bregu.


Najbolj brano