Spletna prodaja izdelkov za otroke jim cveti

Zgodba podjetja Evitas se je začela pred petimi leti pisati v podstrešni sobici. Danes se s spletno prodajo izdelkov za otroke ukvarja že dvajset zaposlenih. V ponudbi imajo več kot 10.000 različnih izdelkov. Pred kratkim so se preselili v nove, večje prostore v Kromberku, kjer bodo uredili tudi maloprodajo, glede na rast pa bodo kmalu potrebovali še dodatne skladiščne prostore.

Gonilna sila podjetja je še ne 30-letna Eva Birsa s Preserij nad Branikom. Pred petimi leti je med porodniškim dopustom skupaj s fantom razmišljala o tem, česa bi se lotila, ker ji je kljub študiju arhitekture ostajal čas.

Prva ideja je bilo tiskanje napisov na otroška oblačila in majice za matere in očete, kar je bil v tujini takrat trend, in njihova prodaja na spletu. Spletna prodaja v letu 2016 še ni bila tako razvita kot danes. Ker je bil odziv dober, je v tem zaznala potencial in se začela izobraževati tudi na področju marketinga.

“Sama nisem imela na začetku nobenih izkušenj. Nisem imela pojma ne o marketingu ne o prodaji, o ničemer, imela pa sem veliko idej in vedela sem, da sem kreativna.”

Eva BirsaEvitas

“Takrat je začel facebook ponujati oglase, pa influencerji (spletni vplivneži op. a.) so se začeli pojavljati tudi v Sloveniji in po pol leta sem si rekla, da bi se lahko tega lotili bolj zares,” pojasni Eva. Zgodbo podjetja Evitas sta začela s partnerjem pisati v 20 kvadratnih metrov veliki podstrešni sobi. Danes ima podjetje, ustanovljeno leta 2017, v industrijski coni Kromberk 1500 kvadratnih metrov velike prostore, ki so jih kupili in se vanje vselili v začetku februarja. Družba ima že približno 20 zaposlenih in nekaj zunanjih sodelavcev. Gre za mlad tim, v katerem ima najstarejši 31 let.

Za nemoten potek spletne prodaje skrbi danes že dvajset zaposlenih. Gre za mlado ekipo, v kateri ima najstarejši 31 let. Foto: Nace Novak

“Z leta 2019 na 2020 smo z 1,1 milijona evrov prometa prišli na skoraj dva milijona evrov in zdaj načrtujemo, da bomo leto 2021 zaključili s štirimi milijoni evrov prihodkov.”

Eva BirsaEvitas

“Imamo zelo široko ponudbo. Sploh v zadnjem letu smo jo razširili na izdelke in blagovne znamke, ki se jih drugje ne dobi,” pojasni Eva in doda, da pri ponudbi več kot 10.000 izdelkov ves čas iščejo optimalno razmerje med kakovostjo in ceno. Veliko dajo na to, da so izdelki, ki jih ponujajo, nekaj posebnega, zato imajo precej skandinavskih blagovnih znamk, po katerih je mnogo povpraševanja. Pa uporabni in lepi morajo biti.

“Ker ljudje kupujejo z očmi. Predvsem nosečnice, ki so pod vplivi hormonov in bi za svojega otroka dale vse. Nekateri izdelki so res tako lepi, da jih je potem skoraj škoda uporabljati,” pove Eva.

V prihodnje načrtujejo preko svoje blagovne znamke otroških izdelkov razviti svoj slog in ponuditi tisto, kar na trgu manjka ali se dobro prodaja. Foto: Nace Novak

Brez novih komunikacijskih kanalov bi bolj malo prodali

Ponudbo so začeli širiti tako, da so postali pri nas zastopniki za švedsko blagovno znamko Twistshake, ki izdeluje otroške stekleničke in podobne pripomočke. Danes so z njimi prisotni v skoraj vseh večjih trgovskih verigah v Sloveniji. Tem izdelkom so dodajali nove, tudi nove blagovne znamke, s katerimi pokrivajo vse za dojenčke, mamice in otroke do tretjega leta starosti. Med idejami za naprej je tudi širitev ponudbe za nekoliko starejše otroke.

Družbena omrežja in vplivneži so za njihov način dela bistvenega pomena. “Mislim, da brez tega ne bi veliko prodali,” pojasni Eva, ki se je od vsega začetka sama učila vsega, kar se tiče priprave oglasov za facebook in google. In še danes to dela, ker jo veseli. Drugo področje dela jim predstavljajo vplivnice. V Sloveniji se je oblikovala skupnost teh punc, mladih mamic, s katerimi delajo na principu kompenzacije, tako da jim pošljejo določene izdelke, one pa jih testirajo in uporabniško izkušnjo potem objavijo na svojih profilih. Tretji segment predstavlja lastno komuniciranje prek svojih kanalov, na primer instagrama, “kjer gradiš svojo bazo strank, pridobiš zaupanje in predstavljaš in prodajaš tisto, kar želiš”.

Na mesec imajo približno 3000 naročil, v času kakšnih akcij tudi bistveno več. Pred pol leta, že v času epidemije covida-19, je primat največjega trga prevzela Italija, za kar so se trudili zadnja tri leta. Italijanski trg je še vedno v velikem porastu. Promet se jim je tam povečal za tri- ali štirikrat. “Recimo, da naredimo v Italiji zdaj za 20 odstotkov več prometa kot v Sloveniji. Na Hrvaškem pa tretjino slovenskega prometa,” pove Eva in doda, da s spletno trgovino ciljajo tudi na ameriški trg, na katerem EU standard in skandinavske znamke tudi pritegnejo marsikoga.

Za jesen načrtujejo preboj na nov trg. Za dokončno odločitev o tem, ali bo to Češka ali Španija, potrebujejo še dodatno analizo obeh trgov. O nemškem, na primer, niti ne razmišljajo, ker je s tovrstno ponudbo že zasičen. “Konkurenca je povsod in je zdrava, ker nas priganja k temu, da smo še boljši,” pove prva predstavnica družbe Evitas. Med glavnimi konkurenčnimi prednostmi podjetja našteje konstanten trud za to, da je spletna trgovina čim bolj pregledna, da je uporabniku čim bolj prijazna, da imajo čim širši nabor izdelkov, da so odzivni, prijazni in se trudijo rešiti vsako težavo ter ves čas stremijo k spreminjanju zadev na boljše. V bazi podatkov imajo trenutno 17.000 naslovov iz Slovenije, skupaj pa 45.000 naslovov.

V ponudbi imajo več kot 10.000 različnih izdelkov, zato potrebujejo veliko skladišče. Glede na rast bo tudi novo kmalu premajhno. Foto: Nace Novak

Vsak mesec nov rekord glede prometa

V časih covida-19 se jim je promet bistveno povečal. “Zadnjega pol leta postavimo vsak mesec nov rekord glede prometa. Z leta 2019 na 2020 smo z 1,1 milijona evrov prometa prišli na skoraj dva milijona evrov in zdaj načrtujemo, da bomo leto 2021 zaključili s štirimi milijoni evrov prihodkov,” pove Eva.

Med načrti za prihodnje omeni dodajanje še nekaterih blagovnih znamk za distribucijo in povečanje uvoza obetavnih, kakovostnih in cenovno zanimivih izdelkov, razmišljajo pa tudi o svoji blagovni znamki, ki jo imajo že registrirano. “Ideja je, da bi prek svoje znamke otroških izdelkov razvili svoj slog in ponudili tisto, za kar na podlagi pregleda nad trgom, ki ga imamo, vemo, da je povpraševanje, da manjka ali pa se zelo dobro prodaja,” razloži.

Do pomladi načrtujejo v pritličju novih prostorov odpreti tudi maloprodajno trgovino na 400 kvadratnih metrih površine. Čeprav so se ravno dobro preselili v nove prostore, je Eva že dala prošnjo za zemljišče v načrtovani poslovno-industrijski coni Kromberk vzhod. “Ker se bojim, da bo 900 kvadratnih metrov veliko skladišče, ki ga imamo tu, kmalu premajhno. Tam bi lahko pridobili dva ali tri tisoč kvadratnih metrov veliko parcelo. Ker imamo lahke stvari, gremo lahko pri njihovem skladiščenju v višino. Tudi v obstoječem skladišču imamo blago v dveh nadstropjih,” pojasni in ob zaključku v zvezi s podjetjem izpostavi predvsem to, da so vsi zaposleni mladi.

“Sama nisem imela na začetku nobenih izkušenj. Nisem imela pojma ne o marketingu ne o prodaji, o ničemer, imela pa sem veliko idej in vedela sem, da sem kreativna. Zato mi je všeč, da imajo mladi, tudi če so brez izkušenj, tu priložnost, da se izkažejo,” sklene.


Najbolj brano