Turista na kolesu ne gre podcenjevati

Turiste, željne kolesarjenja, k obisku takih poti na severnem Primorskem in za mejo z Italijo ter k vsemu, kar zraven sodi, zdaj nagovarja tudi produkt Bike Alpe Adria. Namen njegovih snovalcev je, da bi nekoč zares zajemal območje od Alp do Jadrana. In tudi o tem so govorili na konferenci o kolesarskem turizmu konec tedna v Brdih.

Obiskovalci na kolesih lahko na svojem popotovanju  pustijo  
nemalo denarja.  Foto: Petra Vidrih
Obiskovalci na kolesih lahko na svojem popotovanju pustijo nemalo denarja.  Foto: Petra Vidrih

DOBROVO > O različnih vidikih kolesarskega turizma z izrazitim poudarkom na gorskem kolesarstvu so govorili zbrani na konferenci Bike Alpe Adria na Dobrovem, ki sta jo Občina Tolmin in Posoški razvojni center (PRC) pripravila v okviru dveh projektov čezmejnega sodelovanja z Italijo. Srečanje je privabilo številne ljudi iz Slovenije in sosednjih držav, ki so lahko prisluhnili domačim in tujim predavateljem, tako ali drugače vpetim v razvijanje tega segmenta turizma.

Novo druženje v zametkih

Med temi so bili Jan Klavora, eden od organizatorjev Soča Outdoor festivala, njegov kolega ter hkrati predstavnik LTO Sotočje Peter Dakskobler in Vesna Kozar iz PRC Tolmin. Predstavili so pojem Bike Alpe Adria kot turistični cilj in hkrati kot novonastalo združenje, ki povezuje različna podjetja, “katerih rdeča nit je kolesarstvo,” se je izrazila Kozarjeva, in ki ga je s pomočjo denarja EU pomagal oblikovati PRC.

Da je kolesarski turizem v Sloveniji v porastu, je Klavora ponazoril z rezultati ankete, ki so jo opravili v eni od nemških kolesarskih revij. Ko so po besedah Klavore leta 2012 sodelujoče vprašali, kam bodo v naslednjem letu dni šli na kolesarski dopust, ni nihče omenil Slovenije. V lani ponovljeni anketi je Slovenija že zasedla sedmo mesto. Dosegli smo preboj na nemško govoreči trg, tudi zaradi produkta oziroma daljinske kolesarske poti Trans Slovenia, ki je po besedah Klavore k nam pripeljala tisoč gostov, ki so ustvarili okoli 7000 nočitev in pol milijona evrov prihodkov. Kot je dejal Peter Dakskobler, pa gostje na kolesih zgolj v Soški dolini prinesejo desetino nočitev. Prepričan je, da je možno številko vsaj podvojiti.

V ustanovi so takšno grozdenje sklenili spodbuditi zato, “ker se nam je kolesarstvo zdelo tisto, ki bi po zaprtju smučišča na Kaninu ter ob zelenih zimah in sezonskih nihanjih lahko prineslo nov navdih in nove podjetniške možnosti za razvoj turizma,” je pojasnila Kozarjeva.

Rezultat je za zdaj šele neformalno gospodarsko združenje Bike Alpe Adria s 15 ponudniki storitev za turiste iz občin Bovec, Kobarid in Tolmin ter iz Rezije in Benečije. Radi pa bi ga razširili na območju ob slovensko-italijanski meji in tudi severno do avstrijske Koroške, njegov glavni namen pa bo vzpostavljati skupne čezmejne turistične programe, zagotavljati skupno nastopanje na tujih trgih in podobno.

Blagovna znamka od Alp do Jadrana

Kot je dejal Klavora, imajo namen združenje, ki mu bo še treba najti obliko delovanja, nadgrajevati. Enako pa se nadejajo za blagovno znamko Bike Alpe Adria. Cilj vsega je po besedah Kozarjeve oblikovati en turistični produkt. Ta na neki način že ima svoj medmrežni portal bike-alpeadria.com, na katerem so med drugim zbrani opisi številnih kolesarskih tur na severnem Primorskem in tik za mejo, ki jih je med drugim mogoče prenesti na pametne mobilne telefone.

Pod tem imenom je bilo izdanega že precej promocijskega materiala, v ta okvir pa sodi tudi nedavno začrtana krožna daljinska kolesarska pot med Posočjem in Ponadižjem. To je ena tistih poti, ki po so po razlagi Dakskoblerja “pomembne za marketing in najlažje ustvarjajo povezovanje ponudnikov ob trasi. To se je najbolj pokazalo pri poteh Trans Slovenia.” Gre za poti od meje z Avstrijo do Pirana.

A vse našteto je na neki način začetek. Postavljeni so bili temelji za ponujanje novega turističnega cilja v prostoru od Alp do Jadrana.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano