Zeleni, a še ne za pet zvezdic

Ena temeljnih konkurenčnih prednosti našega turizma so ohranjena naravna dediščina, gozdno bogastvo, čisto in zdravo okolje ... Zato smo tudi v ime blagovne znamke zapisali zeleno - Slovenia Green. Toda v resnici ne gre za zeleno barvo, ki simbolizira lepo naravo, gre za spremembo miselnosti, premik v glavah. Zgolj zeleno namreč še ne pomeni tudi trajnostno. Pomembni so konkretni ukrepi - varčna raba energije in drugih virov, manjše onesnaževanje, zmanjševanje količine odpadkov, uporaba lokalne, ekološko pridelane hrane ... In če želimo te prakse ponuditi tudi okoljsko ozaveščenim turistom, ki so velik potencial, jih moramo najprej živeti sami. Trajnostni razvoj turizma namreč danes ni več stvar izbire, je tako rekoč nuja. Brez odgovornosti do okolja ne bomo preživeli, ker si bomo odžagali vejo, na kateri sedimo.

Zato je vzpodbudno, da se daljša seznam destinacij in ponudnikov, vključenih v zeleno shemo slovenskega turizma, ki pomeni konkretno in zelo dobro, tudi mednarodno priznano orodje za oceno in izboljšanje trajnostnega delovanja, skozi znamko Slovenia Green pa to tudi promovira. V Sloveniji je že 37 destinacij, 22 ponudnikov nastanitev, trije naravni parki in dve agenciji, ki prisegajo na zeleno strategijo in se ponašajo z znakom Slovenia Green. Z včerajšnjim podpisom listine zelene politike je namero, da se pridruži seznamu, izkazala tudi postojnska občina, podprli pa so jo tudi številni sopodpisniki. Zbodlo je dejstvo, da med njimi ni bilo družbe Postojnska jama, ki je največje in najpomembnejše turistično podjetje v občini in širše, Postojnska jama pa eden glavnih turističnih magnetov. Ena ključnih poant zelene sheme je namreč sodelovanje, saj zeleno destinacijo lahko dosežejo le vsi akterji skupaj in ob tem izkoriščajo sinergije, tudi v ekonomskem smislu. Okoljski znaki namreč prinašajo dodano vrednost, saj za ponudnika pomenijo znižanje lastnih stroškov in po drugi strani višjo ceno storitev.

V resnici ne gre za zeleno barvo, ki simbolizira lepo naravo, gre za spremembo miselnosti, premik v glavah.

Zato se bomo morali v težnji, da zares postanemo zelena butična destinacija za 5-zvezdična doživetja, končno odločiti, ali nas bodo v prvi vrsti zanimale rast števila turistov in nočitev ali predvsem statistike o tem, kdo so naši gosti, kako se obnašajo in koliko na njihov račun zaslužimo.


Najbolj brano