Vozi me vlak ... za nos

Pred tremi desetletji ali več, ko je na meji pri Fernetičih železna zavesa ločevala kapitalistični zahod in socialistični vzhod, so na železniški postaji v Sežani, tik pred mejo, policisti in cariniki temeljito pregledali potnike. A kljub temu so se slednji brez težav pripeljali iz Sežane ne samo do Opčin in Trsta, temveč tudi naprej do Pariza. Brez prestopanja, z eno samo vozovnico, kupljeno v Sežani, Divači, Ljubljani ali kje drugje. Po tej progi so tedaj vozili mednarodni vlaki, ki so omogočali poceni in enostavno potovanje do Pariza, Istanbula ali Budimpešte brez prestopanja, s kakšnim prestopom pa do Rima, Aten, Moskve, Dunaja, Stockholma, Berlina in drugam.

Potem ko so železne zavese padle, je mnogo držav, tudi Slovenija, postalo del Evropske unije, ki si je za enega od stebrov zadala prost pretok ljudi. A na slovensko-italijanski meji, dolgo simbolu železne zavese, se je zgodil paradoks: prej živahen pretok ljudi po železnici je bil prekinjen. Zaradi “luknje” v železniškem prometu med Sežano in Trstom.

Da so jo zakrpali, so bili očitno potrebni napori mnogih: slovenske države in italijanske dežele Furlanije Julijske krajine, italijanskih in slovenskih železnic in celo evropske komisije. In kaj smo za te strašne napore dobili? Vlak, ki dvakrat na dan (spet) vozi po progi, po kateri je že vozil desetletja in stoletja prej. Kar je seveda dobro, a še vedno manj od stanja v preteklosti, kaj šele, da bi dobili kaj več.

Kar je paradoksalno, pa je, da smo - včeraj se je izkazalo, da sicer samo za dva dni - v Sloveniji in Italiji, dveh enakovrednih članicah EU, dobili dvojne potnike z dvojnimi cenami: tisti, ki so kupili mednarodno vozovnico od Ljubljane do Trsta, so plačali manj kot tisti, ki so se peljali zgolj v notranjem prometu, od Ljubljane do Sežane. Samo zato, ker so se peljali na mednarodnem vlaku, pa četudi ob enaki uri in na isti progi kot dva dni prej na navadnem potniškem vlaku.

No, potem ko smo začeli Slovenske železnice spraševati, zakaj takšne neumnosti, so se včeraj pristojni vendarle zganili. Mednarodni vlak so preimenovali v regionalnega (čeprav to ni) in mu vrnili “navadne” cene vozovnic. A grenak priokus ostaja. In kar je še huje: pri Slovenskih železnicah nas takšne malomarnosti sploh ne presenečajo.


Najbolj brano