Uradniki zoper zdravo pamet

Šestnajst mesecev je tega, kar je zdravstveno ministrstvo vpeljalo centralni sistem elektronskega e-naročanja vseh bolnikov na preglede, operacije, preiskave. Cilj je skrajšanje čakalnih vrst in izkoreninjenje njihovega preskakovanja, da bi vsem zagotovili enako dostopnost. Da bi sistem brezhibno deloval, je določilo skrbnika - Nacionalni inštitut za javno zdravje. Ta mora podatke, ki mu jih sproti pošiljajo vse bolnišnice, zdravstveni domovi in zasebniki, takoj vnašati in ažurirati.

Žal se je tudi tu krepko zataknilo. Sistem so vpeljevali po korakih. Vmes so pozabili na več pomembnih podrobnosti. Ena takih je, da bi morali zagotoviti vpisovanje bolnikov, ki imajo povsod prednost. Takšni so, denimo, rakavi bolniki in vsi s sumom na raka. Zataknilo se je, in se še zatika, tudi pri vpisovanju rubrik zelo hitro in hitro. Prav tako tudi pri obvezi, da morajo že napotni zdravniki sami bolnika naročiti, torej vpisati v sistem, če tega sam ne zmore. Pa tega ne počnejo, ali vsaj ne pogosto. Že zato ne, ker imajo za vsakega bolnika na voljo v povprečju le osem minut! Nihče pa za to, denimo, ni zadolžil referenčnih sester, ki bi tako vsaj imele več stika z živimi bolniki in ne le s prekladanjem njihovih kartotek zaradi anketiranja ...

Pomanjkljivosti je za dolg seznam. Izvajalci so jih zbrali in izdelali tudi predloge izboljšav. A zanje so odgovorni ves čas slepi in gluhi.

Vsem pa parajo živce zlasti pogosti mrki v delovanju e-naročanja. Teh kar noče biti konec. Tudi zato sistem ne deluje brezhibno in ni vedno dostopen.

Pomanjkljivosti je za dolg seznam. Izvajalci so jih zbrali in izdelali tudi predloge izboljšav. A zanje so odgovorni že ves čas slepi in gluhi. Zato bolnikom svetujejo, naj raje na bolnišničnih spletnih straneh preverijo čakalne dobe in vrste in naj se raje neposredno naročajo pri njih. Njihovi seznami so veliko natančnejši, saj jih sproti osvežujejo.

Ne gre za velike spremembe za izboljšanje e-naročanja, temveč za malenkosti, ki jim je kos že bolje podkovani računalničar in vesten uradnik. Teh ni malo v za sistem odgovornem ministrstvu in pri skrbniku NIJZ. Zakaj ostajata slepa in gluha za koristne pripombe izvajalcev, lahko le ugibamo.

Slabo delovanje sistema in mrki pa netijo slabo voljo pri zdravstvenih delavcih in pri bolnikih. Oboji so vse bolj prepričani, da sistem slabo deluje že zato, ker so ga zaupali okostenelim birokratom. Ti to delo opravljajo le po sili razmer in svojemu ritmu primerno.


Najbolj brano