Smo že zreli za odpustke?

S predlaganimi spremembami zakona o pravilih cestnega prometa, ki jih bo, razen če ne bo v tem času padla vlada, kmalu potrdil državni zbor, bomo prvič znižali kazni za najhujše cestne prekrške. Gre za prehitro vožnjo, ki je eden glavnih vzrokov za prometne nesreče z najhujšimi posledicami. Nesreče, po katerih komunalni delavci udeležence odvažajo v krstah, zaradi katerih se polnijo travmatologije in rehabilitacijski centri.

Pa je naša družba res zrela za tako očiten cestni odpustek? Veliko voznikov se bo po uveljavitvi novih kazni oddahnilo ob zavedanju, da jih pretežka noga odslej ne bo stala toliko kot prej. Laže si bodo privoščili, da jih bodo pri divjanju nekajkrat letno ujeli policisti ali redarji.

Za višjo kulturo vožnje v zadnjih dvajsetih letih lahko visokim kaznim brez dvoma pripišemo najmanj 80 odstotkov zaslug.

Sicer so tudi prometni strokovnjaki ob vsakem višanju kazni hiteli razlagati, da visoke kazni še niso jamstvo za manj nesreč in najhujših posledic. Ampak prav grožnje z visokimi kaznimi (pa ne samo za hitrost) so v zadnjih desetletjih spametovale številne voznike. Upam si trditi, da lahko za izboljšano kulturo vožnje v zadnjih dvajsetih letih visokim kaznim brez dvoma pripišemo najmanj 80 odstotkov zaslug.

Bomo videli, kako bo to vplivalo na varnost prometa, pravijo na policiji o nižjih kaznih. Seveda bomo videli. In iskreno upam, da jih čez leto ali dve ne bomo morali spet višati. Kajti to bi pa res pomenilo, da smo kot družba še vedno daleč od tistega, za kar bi se radi imeli.

Ob debati o varnosti prometa se lahko dotaknemo še dveh vidikov. Prvi je nadzor, pri katerem pri nas večinoma ostajamo v dobi socializma, ko so nas miličniki z loparčkom ustavljali in kaznovali. En sam radar na 40 kilometrih glavne ceste je “zaslužil” že toliko evrov, da bi lahko z radarji opremili vsako vas ob tej cesti. Pa je ne. Raje tarnamo, kako primanjkuje policistov, namesto da bi njihovo delo opravila tehnika.

Drugi vidik pa so odpustki, ki si jih najhujši kršitelji z odvetniki uspejo izboriti na sodiščih. Če kdo misli, da 18 kazenskih točk pomeni odvzem vozniškega dovoljenja, je naivnež. 18 kazenskih točk pomeni le to, da bo kršitelj plačal par tisočakov, pa bo še naprej lahko vozil. In tako prakso bi morali pri nas v kali zatreti. Da kazni, nizke ali visoke, obveljajo. In potem se bo izboljšala tudi naša prometna kultura.


Preberite še


Najbolj brano