Skupaj v dobrih in slabih časih

Včerajšnjo predstavitev treh turističnih ponudnikov - Parka vojaške zgodovine, Parka Škocjanske jame in Kobilarne Lipica - bi zlahka predstavili kot pripravo na bitko za slovenske turiste. Srečanje z novinarji so pripravili v hangarju, polnem tankov, ob uprizoritvi zmečkanega avtomobila juga iz osamosvojitvene vojne. Dogodek bi resda moral biti na prostem in ga je med tanke prestavil dež, a za simboliko je to le nepomembna malenkost. Razmere v turizmu so podobne kot poleti leta 1991, je pripomnil tudi gostitelj, direktor Parka vojaške zgodovine Janko Boštjančič. A vsiljena simbolika se je s tem stavkom tudi zaključila.

Predstavili so namreč zgodbo o prijateljstvu, ki so jo začeli pisati pred točno štirimi leti, ko so podpisali sporazum o partnerskem sodelovanju. Podobne namere o skupni promociji in iskanju sinergij marsikdaj le lepo zvenijo in hitro zvodenijo, a ta se izkazuje za drugačno. Trije javni zavodi (Kobilarna Lipica je kasneje postala holding), ki skrbijo za bisere nacionalne dediščine, a temeljijo na turizmu, so takrat ugotavljali, da bi jim povezovanje koristilo in da lahko z manj porabljenega denarja ustvarijo več. Številke so to dokazale: V Parku vojaške zgodovine je v zadnjih štirih letih število obiskovalcev naraslo za 78 odstotkov, v Škocjanskih jamah je število poskočilo s 131.000 na 201.000, v Lipici pa s 77.000 na 109.000. Uspeh seveda ni le plod sodelovanja, saj je bila turistična žetev v minulih letih povsod bogata, nekaj pa je skupna blagovna znamka Trio kraških znamenitosti gotovo pridala.

Zdaj, v slabih časih, ko začenja turizem pisati svojo statistiko praktično z ničle, bodo prijateljstvo iz dobrih časov ohranili.

Zdaj, v slabih časih, ko začenja turizem pisati svojo statistiko praktično z ničle, bodo prijateljstvo iz dobrih časov ohranili. Za začetek s popustom, ki ga bodo obiskovalcem ene znamenitosti nudili pri drugih dveh partnerjih.

Turizem v Sloveniji je lani ustvaril skoraj 16 milijonov nočitev, od tega so jih le 20 odstotkov prispevali domači gostje. Dejstvo je torej, da sami ne moremo rešiti svojega turizma. Prav tako je dejstvo, da se bo vsak ponudnik krčevito trudil za vsakega obiskovalca. V tem trudu bo tistim, ki si bodo podali roke, gotovo lažje kot drugim, ki si bodo metali polena pod noge. In pri tem velja pripomniti, da je Trio kraških znamenitosti pripravljen postati tudi kvartet ali še kaj več - a v štirih letih se za pridružitev ni zanimal nihče.


Preberite še


Najbolj brano