Pionirji, ki se nato upehajo

Vsako pravo mesto si zasluži izposojo mestnih koles, so lani podpis pogodbe o avtomatizirani izposoji v Novi Gorici pospremili na mestni občini. Seveda se s tem popolnoma strinjamo. Nova Gorica je sicer po tej definiciji postala pravo mesto šele maja letos, ko so postavili in odprli Nomagov sistem s 37 mestnimi kolesi na osmih postajah v mestu, okolici in Šempetru. Kot deveto v Sloveniji. Ampak, v redu, bolje pozno kot še bolj pozno ali, bog ne daj, nikoli.

Po treh mesecih v Nomagu in na občini ugotavljajo, da se je storitev prijela, saj so zabeležili 1865 najemov. Tako, čez prst, kakšnih 20 na dan, torej. Trditi, da so ljudje množično presedli na kolesa, bi bilo pretiravanje. A gre za prvi korak, številka bo poskočila, sploh, ker uporabniki hvalijo storitev, občina pa bo postaje širila. Izposoja koles v občini, ki je s skoraj 600 avtomobili na tisoč prebivalcev v vrhu države, je nuja, tega se zaveda vse več ljudi.

Nova Gorica nikoli ni imel problema s cilji, ampak z realizacijo. Zato je pogosto pionir, nato pa jo začnejo drugi prehitevati.

To je jasno tudi vodstvu občine, ki ve, da le kolesa ne bodo prinesla preboja. V zadnjem času sicer širijo mrežo kolesarskih poti, kar bo omogočilo ljudem alternativo, v Solkanu preizkušajo trajnosten način prihoda v šolo. Prav. Šepa pa na drugih, ključnih področjih. Mestni avtobusi, od leta 2006 brezplačni (prvi v Sloveniji!), z izjemo konic vozijo skoraj prazni. Tudi zato, ker bi morali linije in frekvence že zdavnaj posodobiti. A od leta 2014 podaljšujejo koncesijo, avtobus ostaja neprivlačen in ni alternativa avtu. Nič ne kaže, da kmalu bo.

Enako je s parkirno politiko v mestu. Lotil se je je skoraj vsak župan, pred štirimi leti so potrdili celostno prometno strategijo, celovite spremembe, tudi z ukinjanjem brezplačnega parkiranja, je napovedal Matej Arčon, enako je storil naslednik Klemen Miklavič. Razen kozmetičnih popravkov, večje kontrole Mestnih storitev in plačljivega parkiranja na delčku Kidričeve ulice, pa preboja ni videti. In ga tudi v prihodnjem (volilnem) letu, upamo si trditi, ne bo.

Nova Gorica, ki je že pred 15 leti (spet prva v Sloveniji!) imela načrt trajnostne mobilnosti, nikoli ni imela težav z visokoletečimi in tudi drznimi cilji, ampak z realizacijo. Zato je na marsikaterem področju pionir, nato pa jo začnejo drugi, tudi kdo, ki se zgleduje po njej, prehitevati. Ni že čas, da bi po vsej teoriji malo pospešili tudi prakso?


Preberite še


Najbolj brano