Mangart potrebuje vizijo

O tem, da je na Mangartski cesti (domačini sicer Mangartu pravijo Mangrt) prometa preveč in da bi ga bilo treba zmanjševati z javnimi prevozi, že dolgo ni dileme. Žal pa še vedno tudi ni vizije oziroma načrta, kako bi se z izzivom trajnostnega turizma na naši najvišji cesti soočili.

Ložanov in Občine Bovec, ki je vseskozi obremenjena s kaninskimi izzivi, tudi podor pod Rdečo skalo pod vrhom Mangartske ceste pred sedmimi leti ni predramil. Zapora nevarnega odseka je bila takrat priložnost, da bi staknili glave in takoj začeli iskati rešitve. Za začetek bi potrebovali parkirišča v dolini, predvsem v Logu pod Mangartom in na Predelu. Dobro bi se bilo ozreti po Alpah in najti zase najbolj ustrezen sistem omejevanja prometa. Odločili so se za klasiko, za cesto. Z velikimi težavami so TNP in DRSI prepričali, da jo zgradijo. Sedem let pa vsi mižijo, medtem ko turisti vozijo po nevarnem cestnem odseku.

Sedem let pa vsi mižijo, medtem ko turisti vozijo po nevarnem cestnem odseku pod Rdečo skalo.

Predlagana nova cestna trasa je, sicer zelo pozno, prebudila civilno iniciativo Mangart, ki je razburkala polemiko, kako naprej. Opozarja na nevarnost kopanja po občutljivem območju, ker bi s tem razvrednotili doživetje, zaradi katerega turisti prihajajo in domačinom prinašajo denar. Poudarjajo, da bi bila gradnja ceste na nadmorski višini več kot 2000 metrov presedan v alpskem svetu. So za takojšnje iskanje drugačnih rešitev, ki bi bile pisane na kožo domačinov, narave in turistov. Nimajo pa nič proti, če bi z galerijo sanirali obstoječi odsek, toda hkrati začrtali drugačen režim. Če bi gostje plačali parkirnino, prevoz, vodene oglede, bi domačini iztržili več kot zdaj, ko pobirajo zgolj pet evrov ekološke takse na avtomobil. Opozarjajo, da je Občina Bovec članica Cipre in da je v prometni strategiji izpostavila umirjanje prometa na Mangartskem sedlu.

Civilna iniciativa in zadruga se v pogledih pravzaprav ne razlikujeta veliko. Podpirata umirjanje prometa, s to razliko, da zadruga dopušča novo cesto z navezavo na pentljo, civilna iniciativa pa zgolj do koče.

Ker ceste vsaj še eno leto ne bo, je skrajni čas za temeljit in strpen pogovor. Morda bo vsaj nekaj izkušenj za odločitve, kako naprej, prinesel 6. julij, ko bodo poskusno organizirali dan brez prometa. Goste bodo na sedlo vozili z avtobusi.


Preberite še


Najbolj brano