Madžarska, drugi val

Samo vprašanje časa je bilo, kdaj in skozi katera vrata bo vlada Janeza Janše znova spustila Madžarsko v projekt drugi tir. Naj bo finančna konstrukcija projekta drugi tir še tako zaprta, ima pa ja Janša bolj odprte prijateljske vezi z Orbanom kot Cerar, ki je vstop v 2TDK in zemljišče v pristanišču ponujal Madžarski pred dvema letoma.

Oživljena pobuda za sporazum med državama o gradnji in upravljanju drugega tira, ki vključuje tudi Luko Koper, gre naprej, za zaprtimi vrati ga je danes potrdil pristojni odbor za zunanjo politiko.

Koper naj le še naprej ostane prva madžarska luka. A ne dobesedno.

V drugem valu dogovorov z Madžarsko so izhodišča - pobuda sicer nosi oznako interno in ni javno dostopna - podobna kot v prvem. Madžarska stran da 200 milijonov posojila za gradnjo, postane solastnica projektnega podjetja 2TDK in po začetku obratovanja tira lahko prejema delež od dobička na pretovor, zraven pa ministrstvo pomaga Madžarski do najema zemljišča na območju pristanišča.

In kaj je na slovenski strani te tehtnice, kaj pridobimo mi - Slovenija, regija, logistika, Luka .…, glede na to, da madžarsko posojilo v osnovi ni potrebno, ker je konstrukcija financiranja že zaokrožena? “Možnosti za rast prometa,” ponavlja minister Jernej Vrtovec.

Poslovna žilica je hvalevredna, a pridobivanje tovora ni vloga ministrov in tudi vloga predsednikov vlad ni, da narekujejo podjetjem, s kom in kje bodo prevažala tovor. Madžarski partnerji pa so v Luki Koper tako ali tako več kot dobrodošli že desetletja. Največ pretovorjenih kontejnerjev v Kopru je z Madžarske ali za Madžarsko.

In, navsezadnje, si morda želi katero madžarsko logistično podjetje najeti zemljišče v bližini pristanišča, ker bi pripeljalo večje količine blaga? Zakaj pa ne, če je za to obojestranski poslovni interes. A zato ne potrebujejo meddržavnih sporazumov in madžarskega upravljanja z drugim tirom.

Vrtovec naj raje še naprej po vseh zalednih državah hvali “našo Luko Koper” in gradi dobre odnose. S subvencijami naj, denimo, poskrbi, da bo železniška pot čez Slovenijo konkurenčna v primerjavi s sosednjimi državami. Še naprej naj ureja soglasja za zemljišča v pristanišču za širitev Luke. Posle pa naj sklepajo tisti, ki so za to poklicani; logistična podjetja bodo že zagotovila tovor, če bo pot skozi Koper cenejša in hitrejša ...

In Koper naj le še naprej ostane prva madžarska luka. A ne dobesedno.


Preberite še


Najbolj brano