Jezero potrebuje paradnega konja

Hotel Lucija na Mostu na Soči tudi na včerajšnji dražbi ni našel novega lastnika. Varščino je vplačal zgolj nekdo, ki sploh ni prišel. Domačini in celo solastnik hotela Viljem Urh ne vedo, kdo naj bi bil, kar je, glede na pomen hotela za turistični razvoj ob akumulacijskem jezeru, nekoliko nenavadno.

Solastnika hotela, brata Jordan in Viljem, sta zašla v težave zato, ker nista poplačala dolga do sklada za regionalni razvoj. Ta denar sta namenila za preurejanje hotela. Kot poudarja Viljem, nič nista ukradla, toda poslovanje, ki ga nista znala dobro zastaviti in sezono podaljšati, ni omogočalo vračanja sredstev. Javni sklad ima namen dražbo ponoviti v obdobju šestih mesecev, s prepolovljeno izklicno ceno. Zdi se, da potencialni kupci čakajo na to.

Samo v minulem letu se je število postelj pri manjših ponudnikih povečalo za 852, v hotelih pa praktično nič.

Lastnika hotel že dalj časa sama prodajata za 1,2 milijona evra. Ne preseneča, da za to ceno ne najdeta kupcev. Tudi zato ne, ker bi bilo treba v stavbo vložiti najmanj pol milijona evrov.

Laično bi na prvi pogled lahko ocenili, da je nenavadno, da hotelska stavba ob smaragdnem akumulacijskem jezeru in čarobni okolici s pesto turistično ponudbo v dolini Soče nikogar ne zanima. Mostarji pravijo, da zato ne, ker Urha in tudi na dražbi niso prodajali pripadajočih zemljišč.

Kakorkoli obračamo, Most na Soči potrebuje hotelsko gonilno silo v razvoju turizma. Ideja, da bi hotel reševali z gostinsko šolo, je bolj na majavih nogah. Za dodatne programe se poteguje že tolminski šolski center, kjer bi bili pogoji zanjo boljši.

Glede na to, kakšno naj bi bilo razmerje med ponudniki sob oziroma apartmajev in hotelskih kapacitet, v Posočju hotelov ni dovolj. Brez kampov premorejo okoli 7000 ležišč, od tega jih je v hotelih zgolj šest odstotkov, s katerimi ustvarijo desetino vseh nočitev. Samo v minulem letu se je število postelj pri manjših ponudnikih povečalo za 852, torej za velik hotel, v obstoječih hotelih pa praktično nič. To je v hitro razvijajoči turistični destinaciji protislovje, saj edino hoteli lahko privabljajo agencijske goste.

Kako se bo z Lucijo obračalo, bo znano čez pol leta. Vseskozi se domačini trudijo s turistično ponudbo, ki pa je, ne glede na lepoto jezera, vendarle uokvirjena drugam. Gre pač za umetno jezero, ki vsaj za kopalce ni pretirano vabljivo.


Najbolj brano