Zakaj je slovenski umetnik v tujini bolj cenjen kot doma

Cikel koncertov s predavanji na temo migracij in njihovih posledic Quo vadis? se v tokratni ediciji osredotoča na slovenske “umetniške migrante”, glasbenike in multimedijske ustvarjalce, ki se množično selijo v tujino, da bi tam našli ugodnejše ustvarjalne pogoje, kot se ponujajo doma.

Duo Freekind tvorita pianistka in vokalistka Sara Ester Gredelj ter 
bobnarka Nina Korošak Serčič. Foto: Jani Ugrin
Duo Freekind tvorita pianistka in vokalistka Sara Ester Gredelj ter bobnarka Nina Korošak Serčič. Foto: Jani Ugrin

NOVA GORICA > Glasbeno-pogovorni cikel Quo vadis?, ki ga je novogoriško Kulturno umetniško društvo (KUD) Krea pripravilo ob finančni podpori Mestne občine Nova Gorica ter v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Nova Gorica in gostinskim lokalom Klub Teater, se začenja drevi in bo trajal do 26. julija.

Tako kot začetna edicija leta 2019 se tudi tokratni Quo vadis? posveča temi migracij, le da tokrat jemlje pod lupo problematiko slovenskih glasbenih in multimedijskih ustvarjalcev, ki se zaradi “neupoštevanja slovenskega trga in kulturnih mecenov” množično selijo v tujino, da bi tam našli in si ustvarili ugodnejše ustvarjalne pogoje. “Zavedati se namreč gre dejstva, da je v današnjem času, v nasprotju s časom izpred deset in več let, slovenski umetniški ustvarjalec neprimerno bolj cenjen v tujini kot doma,” opozarjajo v KUD Krea.

Razloge za to bo umetnostni zgodovinar in muzikolog Tomaž Gržeta iskal v pogovorih s predstavniki sveže slovenske glasbene produkcije pred njihovimi koncerti na terasi novogoriškega teatra. Njegovi prvi sogovornici bosta pianistka in vokalistka Sara Ester Gredelj ter bobnarka Nina Korošak Serčič, združeni v duu Freekind, ki bo drevi ob 20. uri odprl letošnji Quo vadis?.

V ponedeljek, 4. julija, bo ob 19.30 na vrsti koncert Boštjana Simona in Elvisa Homana, ki se bosta v Novi Gorici prvič predstavila z glasbenim projektom aug.unis, v katerem se ukvarjata z na pol odprtimi formami za improvizacijo in interakcijo z elektronskimi inštrumenti. Pred koncertom se bo Tomaž Gržeta pogovarjal s Polono Dolžan, kuratorico in producentko z več kot desetletnimi izkušnjami vodenja mednarodnih multimedijskih projektov na področju vizualnih umetnosti, mode in performansa v muzejskem in galerijskem kontekstu.

V juliju bosta sledila še koncerta zasedbe Vid Šketa Trio in Filipa Mozetiča. Vstop na vse koncerte cikla Quo vadis? je prost.


Najbolj brano