Začnimo od začetka!

Po dolgem, prisilnem premoru je tudi Slovensko stalno gledališče pričakovalo nekoliko “drugačno” poletje, ki naj bi pomenilo tudi prerod in konkretno možnost delovanja, čeprav izven prekinjene abonmajske sezone. Tako je tudi bilo, z bogatim programom, ki se je začel v znamenju solidarnostne povezave z vsemi tržaškimi gledališči na skupni prireditvi, ki je odprla poletni festival Trieste Estate na gradu svetega Justa.

K(o)ronske zdrahe še naprej zabavajo občinstvo z zgodbo modernega para in vsakodnevnih težav sobivanja. Foto: SSG/ Luca Quaia
K(o)ronske zdrahe še naprej zabavajo občinstvo z zgodbo modernega para in vsakodnevnih težav sobivanja. Foto: SSG/ Luca Quaia

V predstavi z naslovom Začnimo od začetka so nastopili igralci Stalnega gledališča FJK, gledališča La Contrada in gledališča Miela. SSG je zastopala Nikla Petruška Panizon. Lepljenka odlomkov iz del znanih dramatikov in književnikov (Karl Valentin, Achille Campanile, Angelo Cecchelin, Srečko Kosovel, Italo Svevo, Carlo Goldoni, Thomas Bernhard) je uprizarjala prvo vajo nekega novega gledališkega ansambla, h kateremu pristopijo igralci z zelo različnimi izkušnjami.

Že naslednji dan je tržaško gledališče praznovalo krstno izvedbo nove koprodukcije, ki je premierno zaživela v okviru Primorskega poletnega festivala v Kopru in v Izoli. Stoletje mjuzikla v režiji Stanislava Moše in z glasbenim vodstvom Patrika Grebla bo odprla v Trstu novo sezono SSG in bo tokrat opremljena z italijanskimi nadnapisi.

7. julija je gledališče predstavilo javnosti program nove sezone. Z novinarsko konferenco se je tudi pričela abonmajska kampanja, ki je med poletjem ponujala kot običajno posebne popuste. Odziv abonentov je bil zelo razveseljiv, z nespremenjeno podporo gledalcev, ki so v lepem številu potrdili zvestobo svojemu gledališču.

Gledališče je bilo soudeleženo tudi pri obeleženju obletnice požiga Narodnega doma, ki je pridobilo posebno simbolično in institucionalno težo. Sodelovalo je namreč pri prireditvi Naš dom je navadna streha za navadne ljudi, prepletu glasbe, besed in koreografskih prizorov v organizaciji Zveze slovenskih kulturnih društev in Glasbene matice.

Julija sta bili na sporedu tudi repriza in noviteta. Najprej Lagarcejeva drama Samo konec sveta v režiji Vladimirja Jurca, ki je prvič privabila gledalce v veliko dvorano gledališča z izredno ponovitvijo, ki naj bi ji nekaj dni kasneje sledilo tudi gostovanje v okviru festivala Trieste Estate v parku Vile Sartorio. Nenaklonjene vremenske razmere pa so onemogočile izvedbo predstave na prostem.

Lep poletni večer po sončnem dnevu pa je pozdravil začetek novega izvenabonmajskega projekta s premiero predstave K(o)ronske zdrahe na dvorišču sedeža društva v Barkovljah, v bližini tržaške obmorske promenade, kjer je potekala tudi podelitev Primorskih gledaliških nagrad Tantadruj 2020. Avtor in režiser predstave je Igor Pison, ki je dobil navdih v resnični in aktualni zgodbi: Paola in Mitja se ločujeta, pandemija pa jima prekriža načrte in ju naenkrat prisili v večmesečno sobivanje. Njune komične in sentimentalne “zdrahe” odigrata Nikla Petruška Panizon in standup komik Žan Papič. Glasbeno kuliso v živo podpisuje DJ Peter Siares Sturman. Predstava je med poletjem gostovala še v Nabrežini in bo v tem in v naslednjih mesecih alternirala na tržaških in goriških odrih z drugo noviteto izven abonmaja, predstavo Bidovec-Tomažič: Tovarištvo.

Medtem se je poletje izteklo tudi z branjem pravljic, tokrat na plaži, saj je igralka Maja Blagovič z izborom afriških zgodbic osrečila male obiskovalce Srečanj pod senčnikom v Sesljanu. Srečanje je sodilo pod okrilje bralnih uric v organizaciji Narodne in študijske knjižnice ter v sklop niza Igralci primorskih gledališč berejo pravljice.


Preberite še


Najbolj brano