Z razstavo koncertnih plakatov v podporo prireditveni industriji

Marsikdo si po koncertu skuša priskrbeti plakat, ki ga bo kasneje spominjal na doživeto. V dobi, ko tovrstnih dogodkov ni, je razstava Koncertni plakat pri ljubljanskem Figovcu predvsem opomin, da številni odrski delavci v glasbeni industriji životarijo, pa tudi da je tovrstni plakat pomemben medij s področja vizualne umetnosti. S spletnim nakupom lahko ljubitelji glasbe tudi podprejo odrske delavce.

Koncertni plakati, avtorska dela, vabijo k obujanju spominov in podpori odrskim delavcem. Foto: Asiana Jurca Avci
Koncertni plakati, avtorska dela, vabijo k obujanju spominov in podpori odrskim delavcem. Foto: Asiana Jurca Avci

LJUBLJANA > Nasproti Metalke v Ljubljani obiskovalce na različne koncerte in festivale v letih 1991-2021 spominja 41 koncertnih plakatov, za njihovo postavitev pa sta moči združila Zavod za vizualno kulturo TAM-TAM Inštitut in SIGIC - Slovenski glasbenoinformacijski center v sodelovanju s humanitarnim društvom MiDelamoDogodke, kjer že mesece opozarjajo na nevzdržno stanje med odrskimi delavci v koncertni oziroma industriji dogodkov.

“Glasbeni plakat je kraljevska disciplina za vsakega oblikovalca, tu lahko pokaže ves talent in skrivne trike, ki jih premore. V Sloveniji na srečo talenta ne primanjkuje, kvečjemu nasprotno, zaradi številnih odličnih plakatov je vsaka selekcija zahtevna in na koncu nepopolna,” je ob zaključku dejal Emil Kozole, eden od treh žirantov, ki so izbor opravili izmed 170 prispelih plakatov.

Z razstavo Koncertni plakat pa ne želijo le poudariti pomena grafičnega oblikovanja v glasbi in njegove vloge pri oblikovanju raznolikih glasbenih (sub)kultur, temveč tudi “opozoriti na problematiko vizualnih ustvarjalcev s polja glasbenih dejavnosti, ki so tako kot glasbeniki, koncertni organizatorji in tehniki podvrženi strahotnim posledicam ukinitve javnih koncertnih dogodkov na račun ukrepov za zamejevanje posledic epidemije koronavirusa”.

Z nakupom plakata (pomanjšanega formata) na spletu obiskovalci lahko podprejo vse, ki na koncertih skrbijo za zvočno in vizualno izkušnjo, a so se zaradi prepovedi koncertnih dogodkov, ki so pogosto njihov edini vir prihodka, znašli na robu preživetja. “Želimo si vrnitve vrhunskih koncertov ter tudi vrhunskih zvočnih, lučnih tehnikov in drugega profesionalnega kadra, brez katerih vrhunski koncerti niso mogoči!” sporočajo prireditelji.


Najbolj brano