“Vzgoja občinstva ostaja ena temeljnih nalog”

Včeraj se je v Kinodvoru, Slovenski kinoteki, Stari mestni elektrarni in Muzeju sodobne umetnosti Metelkova začel 15. Mednarodni festival animiranega filma Animateka. Njegov oče je Igor Prassel, ki je prepričan, da kakovostni animirani filmi v ničemer ne zaostajajo za igranimi.

 Foto: STA
Foto: STA

LJUBLJANA > Animateka je otrok Hrvatinčana Igorja Prassla. Je festival, ki ga je leta 2004 na novo življenjsko pot pospremil pokojni direktor Slovenske kinoteke Silvan Furlan. “Še preden je shodil, mu je Petra Slatinšek, ki danes vodi program Kinobalon v Kinodvoru, dodala še program za otroke in mlade. Polnoleten pa je postal že ob 14. ediciji, ko smo mu dodali še platformo za profesionalno občinstvo AnimatekaPRO,” se spominja Prassel, ki meni, da je festival v tem trenutku dosegel svoj vrhunec. Prireditelji sedaj s pričakovanjem čakajo dan, ko bo Kinodvor v središču Ljubljane odprl art minipleks, da bodo program lahko še dodatno razširili.”

O čem vse govorimo leta 2018, ko govorimo o “animiranem filmu”?

“Govorimo o najrazličnejših tehnikah, pristopih, tematikah, ki nagovarjajo bodisi otroke bodisi odrasle, bodisi oboje. Z razstavo VR/360*/Games@Animateka, ki je do nedelje na ogled v Muzeju sodobne umetnosti na Metelkovi, o avtorskem animiranem filmu govorimo tudi prek novih, interaktivnih medijev in vsebin, ki za razliko od kinematografske izkušnje prinašajo individualno potopitev v ta medij. Prav gotovo bomo tudi v prihodnosti spremljali razvoj novih tehnologij v kreativnem umetniškem mediju animiranega filma.”

Igor Prassel

vodja Animateke

“Želimo si, da bi Slovenski filmski center in nacionalna televizija začela finančno podpirati produkcijo domačih animiranih serij za otroke in da bi distributerji odkupili še več kakovostnih celovečernih animiranih filmov.”

Kako je sicer sprejet animirani film pri nas? Smo presegli dojemanje animiranih filmov kot le Disneyjevih risank za otroke? Ste uspeli vzgojiti občinstvo tudi izven prestolnice?

“Ena temeljnih vlog festivala je prav vzgoja občinstev, in v Ljubljani nam je to uspelo, saj naši zvesti obiskovalci in obiskovalke rastejo s festivalom. Kot promotorji kakovostnega avtorskega animiranega filma za otroke in odrasle že nekaj let gostujemo po celi Sloveniji s projekcijami v sklopu Animateke po Animateki, občasno pa je producent festivala Društvo 2 koluta tudi v vlogi distributerja kratkih in celovečernih animiranih filmov, ki gostujejo po kinematografih Art Kino Mreže Slovenije. V letu 2019 ponujamo sklop kratkih filmov Slon kolesari po svetu za najmlajše in sodobno japonsko animo Mirai režiserja Mamoruja Hosode.”

Kako ocenjujete letošnjo filmsko bero?

“Med filmi v tekmovalnem programu bi še posebej poudaril izredno kakovosten program evropskih študentskih filmov, med katerimi izpostavljam film zamejskega Slovenca Lea Černica Ples ljubezni, ki je kot prvi animirani film pod mentorstvom Špele Čadež nastal na ljubljanski AGRFT. Med celovečernimi filmi pa je posebej zanimiv švicarko-hrvaški animirano-dokumentarni film Švicar Chris, ki pripoveduje o temni plati osamosvojitvene vojne na Hrvaškem, in estonska lutkovna animirana pustolovska pravljica Kapitan Morten in kraljica pajkov, ki prihaja tudi v slovenske kinematografe.”

Kako pa je z domačo produkcijo?

“Letos je kar nekaj filmov še v produkciji, tako da jih več pričakujemo v naslednjem letu. Oba domača filma v glavnem tekmovalnem programu sta nastala izven financiranja Slovenskega filmskega centra (SFC), tako da sta bila tudi zame presenečenje. Žiga Pokorn deluje v studiu za postprodukcijo NuFrame in je pod njihovim okriljem naredil zelo kratek, a zato toliko bolj družbeno kritičen in humorističen film Max Morrison v 3D računalniški tehniki. Če bo nadeljeval z avtorskimi filmi, bo nedvomno sledil uspehom Dušana Kastelica.”

In tu je še film Izolana Davorina Marca.

“Ta film je še večje presenečenje. Izolan Davorin Marc, ki je bil pred leti zelo uspešen s svojimi eksperimentalnimi filmi, je ponovno začel aktivno delovati in osebno mi je prinesel svoj najnovejši film z naslovom 12. Kot posvetilo velikemu hrvaškemu avantgardnemu umetniku Ivanu Martincu ga je kolažiral - tako sliko kot zvok - na 35-milimetrski filmski trak. Tako bo njegov filmi tudi edini, ki ga bomo projicirali s filmskega traku.”

Dejali ste, da je festival letos dosegel svoj vrhunec, a gotovo obstajajo še neizpolnjene želje. Katere so najpomembnejše?

“Vsekakor bi si želeli, da bi Slovenski filmski center (SFC) bolj sofinanciral festival. Da bi to dosegli, si želimo, da bi vlada čim prej povišala financiranje SFC. Želimo si, da bi SFC in nacionalna televizija začela finančno podpirati produkcijo domačih animiranih serij za otroke, želimo si, da bi distributerji odkupili še več kakovostnih celovečernih animiranih filmov. In na koncu bi si želeli, da bi naš festival kot zgodbo o uspehu prepoznal tudi kakšen privatni sponzor ter nam ponudil sodelovanje.”  


Najbolj brano