Umetnost jasnih barv in otroške igrivosti

V Lokarjevi galeriji so v petek odprli razstavo Mozaik 2019. Do 9. februarja se z likovno govorico predstavljajo tri nove članice Društva likovnih umetnikov Severne Primorske: Alina Asberga Nabergoj, Nataša Gregorič in Tinka Volarič. Ob tej priložnosti je na ogled tudi cikel akvarelov mednarodno uveljavljenega moskovskega ustvarjalca Borisa Arutjunjana.

Borisa Arutjunjana v galeriji zastopajo njegovi akvareli.   Foto: Alenka Tratnik
Borisa Arutjunjana v galeriji zastopajo njegovi akvareli.  Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA > Lokarjeva galerija je leto 2019 začela z razstavo, ki prinaša mozaik likovnih pogledov treh novih članic Društva likovnih umetnikov Severne Primorske Aline Asberga Nabergoj, Nataše Gregorič in Tinke Volarič, zato je tudi naslovljena Mozaik 2019.

Barve, ki navdušujejo in domišljija brez meja

Vse tri avtorice so, vsaka na svoj način in z lastno likovno govorico, prepoznavne v umetniških krogih.

Nataša Gregorič

ilustratorka

“Upam, da gledalec v mojih ilustracijah vidi veselje in spozna, da je treba ostati otrok, da je treba najti v dolgočasju nekaj ustvarjalnosti.”

Slikarko Alino Asberga Nabergoj je pot pred skoraj petnajstimi leti pripeljala v Vipavsko dolino. Potem ko se je v domači Rigi na srednji šoli za likovno umetnost in oblikovanje ukvarjala z oblikovanjem oglasov in interierjev, se v zadnjih letih posveča predvsem slikarstvu. Navdušuje z močnimi, jasnimi in čistimi barvami, ki jo, kot je povedala na odprtju razstave, spominjajo na poletja v rodni Rigi.

“Iščem svetlobo in čiste barve, vibracije, da ni vse dolgočasno, žalostno, ampak da ti da moč iti naprej pozitivno, veselo,” je povedala avtorica.

Nataša Gregorič iz Šempetra pri Gorici je diplomirala na beneški likovni akademiji in v diplomski nalogi slikarstvo vpletla v fotografijo. Njena strast pa so knjige in ilustracije; doslej je ilustrirala številne knjige za otroke, pa tudi mladinska dela in oblikovala naslovnice za različne revije. Njene ilustracije so razumljive zaradi realistične upodobitve in jasnosti likov, puščajo pa odprto pot domišljiji. “Otroškost, ki jo imam od vedno, in podobe, ki jih imam od prej, so moje vodilo za vse ilustracije in interpretacije knjig in življenja. Upam, da gledalec v njih vidi veselje in spozna, da je treba ostati otrok, da je treba najti v dolgočasju nekaj ustvarjalnosti. To pelje dalje.”

Kulturna antropologinja in etnologinja Tinka Volarič z Mosta na Soči je tudi med študijem ostala zvesta likovnemu raziskovanju in ilustrirala prve plakate, zloženke ter knjižne publikacije. Hkrati pa ji je študij antropologije dal nova znanja, kako raziskovati in interpretirati tekst, ki ga ilustrira, saj ji je knjižna ilustracija še vedno med najljubšimi izraznimi polji. “Tekst začutim kot potencialno močen, ko vidim, koliko prostora se za njim odpira, in ali lahko ilustracije povedo kaj, česar niso že besede. To je bistvo ilustracije,” je povedala avtorica, ki se, kot so zapisali v spremni zloženki k razstavi Mozaik 2019, odlikuje z oblikovanim avtorskim pristopom. Njena občutena risba pa združuje tradicije secesije, simbolizma in nadrealizma s sodobnimi kompozicijskimi prijemi in vsebinsko izvirnimi rešitvami.

Gostujoči mojster akvarela iz Rusije

V Lokarjevi galeriji so leto, ki bo v Ajdovščini znova v znamenju mednarodnega festivala akvarela Castra, začeli tudi z razstavo cikla svetovno znanega ruskega akvarelista Borisa Arutjunjana, ki je za Ajdovščino slišal prav zaradi odmevnega bienala. Avtor, ki je diplomiral na moskovskem Inštitutu za arhitekturo, je mednarodno znan kot slikar in grafik. V Lokarjevi galeriji se predstavlja s ciklusom slik, ki izražajo atmosfero in čar različnih krajev Rusije in Slovenije. Iz njegovih del žari posebna svetloba, zaradi katere ga številni primerjajo z angleškim slikarjem Williamom Turnerjem.

Umetnika, ki zaradi bolezni ni mogel priti v Ajdovščino, je za Primorske novicepredstavila njegova soproga Nadežda N. Starikova, sicer profesorica slovenskega jezika na oddelku za slovanske jezike na moskovski univerzi. “Rekla bi, da že štirideset let raziskuje in promovira akvarel, ne samo kot kakovostno, ampak tudi plodno zvrst likovne umetnosti. Zelo dobro obvlada in pozna potencial te zvrsti, spoštuje material, barve, papir. Kot vsak slikar dela tudi z oljem, a mislim, da je zanj olje področje za eksperiment, kot akvarelist pa je seveda mojster, a še vedno raziskuje.”


Najbolj brano