“Strele si ne upaš dati v scenarij. Nam se je zgodila!”

“Ne vem, kje ste našli igralca, ki je odigral Brunota, a je odličen, popoln za vlogo!” je gledalka dejala režiserju po ogledu filma Sanremo. V Sv. Anton potujoči Kino Istra zdaj že redno prihaja, v četrtek je s sabo pripeljal tudi režiserja in scenarista Miroslava Mandića, ki je po filmu skoraj eno uro razkrival zanimive detajle, tudi take, ki niso za javnost.

Kino Istra je v enem letu presegel zastavljene cilje in pričakovanja, občinstvo, ki se je toplo odzvalo tudi na film Sanremo, pa le še raste.   Foto: Maja Pertič Gombač
Kino Istra je v enem letu presegel zastavljene cilje in pričakovanja, občinstvo, ki se je toplo odzvalo tudi na film Sanremo, pa le še raste.  Foto: Maja Pertič Gombač

SV. ANTON > Resnici na ljubo se je včasih treba spomniti, da je bilo še pred koronskim štetjem prirejanje kulturnih dogodkov pogosto loterija. Težko je bilo napovedati odziv občinstva. V Hiši kulture v Sv. Antonu so od njenega odprtja konec leta 2018 skrbno načrtovali dogodke, ki so presegali strogo lokalne okvire. Z literarnimi večeri in drugimi dejavnostmi so počasi domačine in prišleke, ki so se pripeljali iz mesta, privadili, da se lahko vrhunska kultura počuti doma tudi na vasi.

Tudi pri Zavodu Otok, ki je sprva sodeloval pri nekaterih projekcijah v skromnih pogojih, je vzniknila zamisel, da bi lahko filme dejansko pripeljali v zaledje. In rodil se je Kino Istra, evropski projekt, španovija Zavoda Otok in motovunskega festivala, ki je poleg dobrih filmov v vasi pripeljal tudi opremo, ki omogoča prave filmske užitke. Kljub rojstvu v nesrečnem koronskem času je Kino Istra naletel na rodovitna tla. Iz projekcije v projekcijo se vztrajno krepi občinstvo, ustvarja skupnost, ki se, kakor je bilo videti tudi v Sv. Antonu, ne ustraši ne naliva ne strogega preverjanja pogoja PCT.

Občinstvo se le še širi

“Kino Istra - Cinema Istra skozi vse leto vztrajno širi svoje občinstvo, oživlja in poglablja ljubezen do kulturnih prireditev, predvsem postaja 'srečališče' za vseživljenjsko kulturno-umetnostno vzgojo, ki bi jo lahko morda tudi poimenovali splošna razgledanost. Namen projekta je bil ponuditi kakovostne vsebine celotni lokalni skupnosti in šolarjem, ki odraščajo v krajih brez možnosti obiska kina. Izkazalo se je, da smo dosegli in presegli zastavljeni cilj, saj se zvesta publika vztrajno vrača in povečuje, kar je potrdila tudi udeležba in aktivno sodelovanje obiskovalcev pri pogovoru z Mandićem,” je navdušena Lorena Pavlič, direktorica Zavoda Otok, ki je pogovor z gostom v Sv. Antonu začela nekoliko drugače, saj je mikrofon najprej usmerila v občinstvo ... A običajno zadrego je preplavila ploha vprašanj.

Poetičen film Sanremo, ki bo kmalu obiskal še peti kontinent in je med drugim tudi slovenski kandidat za oskarja, v ospredje postavlja Bruna (Sandi Pavlin), ki se v domu za starejše občane zaljubi v Dušo (Silva Čušin), stiske ob izgubljanju ter ponovnem vznikanju spomina pa blaži z begom v naravo, svojstveno zunajserijsko protagonistko.

Miroslav Mandić je z občinstvom ob izvirnih vprašanjih delil veliko obrtniških skrivnosti. Pojasnil je, da so obiskali kar 20 domov za starejše, se seznanili s stanjem, ugotovili, da bo treba poiskati lokacijo, kjer bodo dom poustvarili. Med iskanjem pa so sredstva ponudili iz Italije: “Italijani so rekli, pridite denar zapravit kar k nam.” V dom so preuredili vilo v bližini Palmanove.

Kaj pa megla? So nanjo čakali? Kje pa, bila je umetna in draga, ker se hitro razkadi, je pojasnil. Strela? “Strela se nam je zgodila, tega si ne upaš dati v scenarij.” Občinstvo je soglašalo, da je Sandi Pavlin odlično odigral Bruna, da pa ga mnogi prej niso poznali. “Najbrž zato, ker je bil 40 let član Slovenskega mladinskega gledališča v Ljubljani, v filmih pa še ni imel glavne vloge. Ta je njegova prva. Veseli me, da je tudi vas navdušil. Iskal sem igralca, ki bi v sebi nosil emocionalno prtljago za občutljivost, kakšno potrebuje vloga Bruna. In Sandi je popoln,” je dejal. In razkril še marsikaj.

Kino Istra mora naprej!

Kako bo Kino Istra potoval v letu 2022? “Prostori za kulturo, ki postavljajo v ospredje blagostanje ter kakovost bivanja posameznika in skupnosti, so pomembni za celotno družbo. Želimo si, da bo tudi lokalna politika prepoznala in potrdila pomen projekta, ki smo ga v skladu z evropskimi smernicami poimenovali Kinematografi kot inovativna kulturna stičišča v lokalnih skupnostih. In da se bomo lahko srečevali v Istri tudi v naslednjem letu,” upa Lorena Pavlič. In občinstvo z njo.


Najbolj brano