Spremembe sprožijo kupčki drobcev uporov

Spregledani razgledi, kratki eksperimentalni film Primorke Ane Čigon, ki je bil včeraj prikazan v Monfortu, v tekmovalnem programu Festivala slovenskega filma, je vse prej kot abstrakten. Svojevrsten omnibus pisem današnji civilizaciji je predvsem kritičen pogled na stvarnost, ki si jo - vede ali ne - vsak dan znova izbiramo.

Danes ob 12. uri bosta o filmu Spregledani razgledi spregovorili 
soustvarjalki scenarija Ana Čigon in Andreja Kopač.  Foto: Arhiv avtorice
Danes ob 12. uri bosta o filmu Spregledani razgledi spregovorili soustvarjalki scenarija Ana Čigon in Andreja Kopač.  Foto: Arhiv avtorice

PORTOROŽ > Ustvarjalka Ana Čigon, doma iz Štanjela, je prepoznavna po svojih videih, performansih in ustvarjanju z novimi mediji, za svoje delo pa je med drugim prejela tudi nagrado OHO. V vselej angažiranih projektih se ukvarja z družbenimi in feminističnimi temami, povezanimi s spominjanjem in javnimi spomeniki, z diskriminiranimi družbenimi skupinami, LGBTIQ+ problematiko, in z nepogrešljivo kritiko neoliberalizma, ki je prisotna tudi v filmu Spregledani razgledi. “Satirični pregled aktualnega družbenega dogajanja, podan skozi modificirane totale evropskih in svetovnih mest, narave in vesolja.

Devet vsebinsko povezanih sklopov prek sarkastičnih pisem beleži pomembne dogodke preteklih let in išče odgovore na vprašanja, kje smo in kam gremo,” je kratek povzetek filma, ki ga zaznamuje sedem glasov. Vsak od njih skozi svoj nagovor predstavlja nekatere pereče aktualne teme, zablode, ki smo jim priča zadnje obdobje. “Menim, da so se v svetu od zadnje gospodarske krize zgodile pomembne spremembe in že dolgo sem si želela narediti projekt, ki bi to odražal. Ko sem prebrala intervju z enim od naših politikov, ki je rekel, da bi se morali državljani zavedati, da ne morejo nekritično javno razpravljati o vsem, če nimajo dovolj znanja in podatkov, sem se odločila, da bom storila ravno to. Mislim, da bi morali ljudje govoriti več o tem, kaj se dogaja na svetu, ne manj, seveda pa bi tudi morali vedeti več o tem,” razmišlja režiserka.

Ker je želela govoriti o globalnih vprašanjih, je iskala lokacije, ki so zelo priljubljene in bi lahko bile prepoznavne ljudem po vsem svetu. “Po drugi strani pa sem želela prikazati tudi nekaj, kar se mi sicer zdi precej težko vizualizirati - neoliberalizem. Zanimala me je kritika njegove brezkompromisne zahteve po nenehni gospodarski rasti in dobičku, kako pokazati njegove učinke na medčloveške odnose in kakšne uničujoče učinke ima na podnebje - vse to močno vpliva na življenja vseh nas, zato te teme nisem hotela izpustiti. Rast mest je globoko povezana s širjenjem kapitalizma. Ko mali kmetovalci niso mogli več konkurirati velikim kmetom ali ko so ljudje ostali brez dela, so se preselili v mesto. To se dogaja še danes,” še pojasnjuje Ana Čigon. Sama še vedno verjame v moč umetnosti, predvsem pa verjame v ljudi, ki se ne smemo preprosto prepustiti vsemu, kar se dogaja. “Spremembe se zgodijo, ko se nakopičijo drobci uporov,” je prepričana ustvarjalka, ki te dni pripravlja tudi performans Živele!. Ta bo uvod v istoimensko skupinsko razstavo na 25. festivalu Mesto žensk v Galeriji Alkatraz Ljubljani.


Najbolj brano