Spet bo naporno, prašno in ... lepo

“Dolgo sem si želel vabila na Formo vivo,že od vpisa na akademijo,” je včeraj v parku skulptur na polotoku Seča povedal Jure Markota, slovenski predstavnik in najmlajši kipar na mednarodnem simpoziju. Poleg njega bodo kot gostje Obalnih galerij Piran tam en mesec klesali še trije kolegi iz Portugalske, Italije in Avstrije, njihovi kipi pa bodo obogatili javne kraje v vseh štirih istrskih občinah, sodelujočih pri jubilejnem simpoziju, ustanovljenem pred 60 leti.

Včeraj so se  v parku  na Seči, kjer se bratita zelenje in kamen, srečali organizatorji Forme vive, novinarji in najpomembnejši - kiparji. Foto: Andraž Gombač
Včeraj so se v parku na Seči, kjer se bratita zelenje in kamen, srečali organizatorji Forme vive, novinarji in najpomembnejši - kiparji. Foto: Andraž Gombač

SEČA > Sinoči je Formo vivo slovesno odprl koncert - na konici polotoka, osrednjem zgodovinskem prizorišču parka skulptur, je nastopil komorni orkester I Filarmonici di Roma, ki ga pri nas gosti Skupnost Italijanov Giuseppe Tartini Piran.

Že dopoldne so se tam, v naravnem amfiteatru, obdanem s cipresami, srečali organizatorji simpozija, novinarji in seveda najpomembnejši - kiparji. Naslednji mesec bodo na Seči klesali Mario Lopes (1981) iz Portugalske, Jure Markota (1985) iz Slovenije, Alberto Scodro (1984) iz Italije in Max M. Seibald (1968) iz Avstrije. S povabilom slednjega, že večkrat nagrajenega pomembnega predstavnikov avstrijskega sodobnega kiparstva in arhitekture, organizatorji opozarjajo na izvor simpozija. Vse se je namreč začelo leta 1959 v Avstriji, v kamnolomu St. Margarethen, kjer je Karl Prantl pripravil prvi kiparski simpozij. Udeležil se ga je tudi Janez Lenassi, naslednje leto pa še Jakob Savinšek. Doživeto ju je tako navdušilo, da sta leta 1961 zasnovala Formo vivo - na Seči so začeli obdelovati kamen, v Kostanjevici na Krki les, zatem so se pridružile še Ravne na Koroškem z jeklom, Maribor pa z betonom. “Forma viva je bila vsaj prva tri desetletja zgodba o uspehu, svet je osupljala s kar štirimi prizorišči in štirimi materiali,” je poudarila kustosinja dr. Majda Božeglav Japelj.

Tudi virtualni obisk

Mnogim v lokalnem okolju, ki zgledno sodelujejo pri jubilejnem simpoziju, se je zahvalila v.d. direktorice Obalnih galerij Piran Mara Ambrožič Verderber in med drugim poudarila, da najširša javnost v čudovit muzej na prostem poslej lahko vstopa tudi na spletu, kjer je dosegljiva Virtualna Forma viva v treh slovenščini, italijanščini in angleščini.

Letošnji simpozij so zasnovali pod vodilom inform - perform - transform (sporočajmo - izvajajmo - spreminjajmo), z izborom mednarodno uveljavljenih umetnikov pa poudarjajo “vnovično vpenjanje Obalnih galerij Piran in s tem Forme vive v evropske in mednarodne institucionalne dogodke”, je pojasnila v.d. direktorice in ob sebi pozdravila posebno gostjo Alicio Knock, muzejsko svetnico in kustosinjo iz pariškega Centra Georges Pompidou.

Tudi delavnice za otroke, sodobni ples ...

Vodja delovišča Miha Pečar napoveduje, da je pred kiparji naporen mesec: “Delo s tako trdim materialom je počasno in zahtevno, paziti je treba, da kamen ne popusti pod pritiskom.”

Z ustvarjanjem umetnosti se bodo pobliže spoznali tudi otroci, ki jih bo na delovišču spremljala kustosinja Ana Papež. Vrstile se bodo še druge delavnice, med skulpturami bodo tudi plesali.

Svoje zamisli, načrte, poglede in prijeme so že včeraj začeli razgrinjati vsi štirje umetniki, ki jih čaka prašen ustvarjalni mesec ... Kipe, za zdaj še skrite v velikih kamnitih kockah na delovišču, bodo predstavili na prireditvi 15. oktobra, ko bo park skulptur z instalacijo razsvetlil francoski umetnik Vincent Ceraudo.  


Najbolj brano