Skrita trdnjava in otroci v skrivnostnih meglicah

V osupljive kotičke renesančne Palmanove, izzivalno preoblikovane v “nekraje”, in v prav tako skrivnostne meglice, posejane z otroškimi igrami, vabi italijanski fotograf Enzo Tedeschi iz Krmina. V novogoriški galeriji Gong so še do konca naslednjega tedna na ogled Kraji - nekraji, njegova prva razstava v Sloveniji.

Enzo Tedeschi: Iz cikla Brez naslova (Otroci), 2021 Foto: Enzo Tedeschi
Enzo Tedeschi: Iz cikla Brez naslova (Otroci), 2021 Foto: Enzo Tedeschi

NOVA GORICA > Enzo Tedeschi (1952) je v Furlaniji - Julijski krajini uveljavljen fotografski graditelj imaginarnih svetov. Na začetku ustvarjalne poti, v poznih sedemdesetih, se je posvečal dokumentarni in reportažni fotografiji. Od leta 1982 se je predstavil na več samostojnih razstavah v Italiji in Avstriji, sodeloval na več skupinskih, tudi na fotografskih srečanjih v Ajdovščini, Žalcu in Velenju. V devetdesetih je fotografijo opustil, to strast pa obudil šele leta 2006. A spremenil je izrazni slog, ustvarjati je začel fantastične prizore, sestavljene iz drobnih papirnatih figuric, maket in drugih predmetov, oblikovanih in fotografiranih na domači mizi. Domišljijske krajine, v katerih kraljujejo večinoma velikanske črke, predmeti in nenavadni človeški liki, preveva skrivnostno vzdušje, ki nekoliko spominja na metafizične urbane pejsaže italijanskega slikarja Giorgia De Chirica. Prav zaradi prostorske nedoločljivosti jih je Tedeschi poimenoval Kraji - nekraji.

Prve fotografske serije je v slogu inscenirane fotografije ustvaril v analognem postopku, pozneje pa je začel domišljijske podobe kreirati v digitalnem mediju. Njegove fotografije so običajno zmes različnih dokumentarnih posnetkov, pravzaprav njihovih fragmentov, sestavljenih v nove ubrane celote, ki se na prvi pogled morda zdijo resnične, a so seveda čiste fikcije,” je ob novogoriški razstavi zapisala kustosinja Nataša Kovšca.

V novogoriškem Gongu umetnik predstavlja izbor iz zadnjih dveh fotografskih ciklov. Skrita trdnjava je posvečena Palmanovi, arhitekturni mojstrovini pozne renesanse, ki so jo Benečani zgradili leta 1593 po načrtih arhitekta Vincenza Scamozzija kot idealno utrdbo proti Turkom. V sklopu Brez naslova (Otroci) pa je Tedeschi uporabil fotografije iz različnih časovnih obdobij in ustvaril nelinearno pripoved. “Osrednji motiv fotografij so podobe otrok pri igri, posnete pred več kot desetletjem, ki jih je insceniral v krajine, sestavljene iz različnih fotografskih posnetkov, nastalih v zadnjih letih. Podobe osamljenih otroških likov, upodobljenih sredi puščobne pokrajine z megličastim ozračjem, ki je pravzaprav prepoznavni element vseh avtorjevih ciklov, so ponovno nenavadne, skrivnostne, nedoumljive,” pojasnjuje kustosinja.

Razstavo, postavljeno s Fotoklubom Skupina 75 iz Gorice, spremlja slovensko-italijanski katalog.  


Najbolj brano