S kolažem nad vojne

Kiparka in intermedijska umetnica Metka Zupanič na razstavi v Galeriji Gong v Solkanu predstavlja svoj zadnji projekt Re-destrukcija, v katerem s pomočjo kolažev problematizira obsesivno militantnost sodobne družbe. Razstava bo na ogled do konca oktobra.

 Foto: Maša Lancner
Foto: Maša Lancner

SOLKAN > Štajerka Metka Zupanič je v domačem prostoru uveljavljena kiparka in intermedijska umetnica. Zanimajo jo predvsem aktualni problemi sodobne informacijske družbe, razmerja med umetnostjo in družbo ter medčloveški odnosi.

Nemir, ki ga vsak dan spodbujajo novice

“Ob branju dnevnih novic in poslušanju radijskih ter televizijskih poročil dobim ideje za projekte,” pravi leta 1977 na Ptuju rojena umetnica, ki živi v Ljubljani in Mariboru. V preteklih projektih je obravnavala strah, ki ga občutijo posamezniki v današnjem času navidezne svobode, zgodbe delovnih migrantov v Sloveniji ter problematiko vseprisotnih nadzornih sistemov.

“Zamisel za tokratno razstavo sem dobila v medijih, ki nam dnevno razkrivajo, kdo se oborožuje, koliko denarja gre za orožje neke države ...” pojasnjuje. “Domača in tuja problematika sta v meni vzbudili nemir, ki sem ga s kolaž tehniko prenesla v izbrane podobe. Resda sem izbrala tradicionalno tehniko, a je zopet aktualna, lahko bi rekli, da je na novo odkrita. V času, ko nam primanjkuje sredstev, je najbolje seči po nečem, kar imamo pri roki.”

Od vojn na vzhodu do nadzora na zahodu

Del njenega večletnega projekta, v katerem se posveča temam, kakršni sta vsakodnevno nasilje in generiranje latentne napetosti v medijih, je tudi razstava Re-destrukcija. Gre za avtoričin osebni pogled na aktualne politične razmere v svetu, saj med drugim meni, da so bile vojne na Bližnjem vzhodu povod za povečan vojaški nadzor nad navadnimi državljani tudi v zahodnem svetu.

Razstava je obenem nekakšen poklon 100. obletnici konca prve svetovne vojne, ki je močno zaznamovala življenje na Goriškem. Vključuje posamezna starejša dela Metke Zupanič in novo serijo kolažev. Avtorica svoja dela opredeljuje kot večmedijsko umetnost, saj pri delu uporablja različne medije, tokrat pa je izbrala predvsem fotografije in kolaž tehniko.

Kombinira medijske podobe iz aktualnih vojnih žarišč ter arhivske posnetke iz prve in druge svetovne vojne. Izbrano gradivo najprej fotografira, nato pa različne fragmente orožij in vojnih prizorov postavlja v presenetljiva razmerja. Tehnika kolažiranja podob se je že v preteklosti izkazala za idealen družbenokritični medij.


Najbolj brano