Rahlo napeto, milo, energično, tudi ekscentrično

Flavta, klarinet, godalni kvartet in kontrabas so sestavljali komorno zasedbo, ki je v torek gostovala v Kulturnem domu Nova Gorica. Na šestem abonmajskem koncertu je nenavadna družba glasbil že sama po sebi vabila k poslušanju, poleg tega pa so glasbeniki izbrali redko izvajane skladbe, namenjene prav takšni zasedbi.

 Na koncertu, ki ga   je spodbudila  Irena Kavčič iz Tolmina, je zazvenela neobičajna kombinacija glasbil.    Foto: Matej Vidmar
Na koncertu, ki ga je spodbudila Irena Kavčič iz Tolmina, je zazvenela neobičajna kombinacija glasbil.  Foto: Matej Vidmar

Koncert je spodbudila flavtistka Irena Kavčič iz Tolmina, članica Simfonikov RTV Slovenija. Na domača primorska tla je povabila izvrstne glasbenike, ki prihajajo bodisi z različnih koncev Evrope, kot sta francoski Kvartet Zaïde in italijanski klarinetist Tommaso Lonquich, bodisi so v tujini zaposleni, kot je kontrabasist Iztok Hrastnik, član Dunajskih filharmonikov. Z njimi je flavtistka ob drugih priložnostih že gradila zgodbe navdiha in nepozabnih doživetij.

Program tokratnega koncerta, s katerim so se predstavili tudi v Cankarjevem domu v Ljubljani in v Narodnem domu Maribor, je nastajal iz preproste želje, da bi se lahko dobri prijatelji združili v tistem, kar imajo najraje - v glasbi.

Njihova interpretacija in izvedba sta resonirali v rahli napetosti, pričakovanju, lucidnosti in milini. Poleg redkosti, kakršni so En Saga, op. 9 Jeana Sibeliusa in Stari madžarski salonski plesi Györgyja Ligetija, so bila v programu posebna tudi izbrana dela Wolfganga Amadeusa Mozarta. Glasbeniki so izvedli njegova Kvartet za flavto in Kvintet za klarinet. Sibeliusova En Saga in Ligetijevi plesi sta edini znani skladbi, v izvirniku napisani za zasedbo, kakršna je v torek nastopila na koncertu v Novi Gorici. Zlasti Sibeliusova Saga, prežeta s skandinavsko čustvenostjo melanholije, je poseben interpretativni izziv tudi za glasbenike, saj na trenutke ponuja - pa čeprav je zapisana v romantičnem slogu - čisto ekscentrične zvočne izkušnje.

Igra glasbenikov, pa naj so interpretirali Mozartov Kvartet za flavto ali Sibeliusovo skladbo En Saga, je bila precizna in jasna, interpretativno na visoki ravni, obenem poglobljena in bohotna v dinamičnih kontrastnostih. Sodeč po energiji, ki je vladala med glasbeniki, so nastopajoči z uspehom izpeljali še eno zahtevno koncertno preizkušnjo. Njihov nastop je izžareval željo po brezpogojnosti: odkrivati nova glasbena obzorja in ponuditi drugemu najboljši del sebe brez zadržkov.

Program je bil spretno izbran, tako da se je lahko vsak glasbenik v polnosti predstavil in se pokazal občinstvu z vsemi svojimi odlikami, kar so izvajalci tudi izkoristili in preprosto navdušili - z jasnim obvladovanja izbranega gradiva, izvirnostjo, odprtostjo in spontano drugačnostjo.  


Najbolj brano