Lesk TV zvezd na gledališkem odru

Lara Komar in Tadej Pišek, prepoznaven televizijski par uspešne televizijske serije, se v teh dneh pojavljata v predstavah SSG. Tadej nastopa v komediji Sluga dveh gospodarjev po motivih Carla Goldonija, Lara Komar pa nadomešča Tino Gunzek v konverzacijski komediji Floriana Zellerja Resnica.

Lara Komar in Tadej Pišek
Lara Komar in Tadej Pišek 

Komedijska govorica povezuje priljubljena igralca, čeprav na razdaljo, pod skupno streho Slovenskega stalnega gledališča v Trstu, kjer se je razvil prijeten pogovor.

Lara Komar: Prepoznavnost je lahko kulturno sredstvo

Na gostovanjih s predstavo Resnica po slovenskih kulturnih domovih se gledališče in medijska prepoznavnost verjetno spajata. Je “dvojna” pozornost gledalcev otipljiva?

“Nastop v televizijski seriji ti daje veliko prepoznavnost, tako v Sloveniji kot tudi v Italiji, kar seveda vpliva tudi na odziv gledalcev. Obstaja pa bistvena razlika med omenjenima državama in sicer, da ima igralec v Sloveniji tako rekoč 'veliko začetnico' in pokriva vsa področja, medtem ko si v Italiji prej zvezdnik kot igralec. Tvoj poklic v prvem primeru dobi večjo razsežnost in umetniško težo: imaš namreč občutek, da te ljudje cenijo predvsem, ker si igralec, ne glede, da nastopaš tudi v uspešni nadaljevanki. V mojem primeru vsekakor doživljam to dvojno naravo samo na slovenskih odrih, ker v Italiji Irene ne poznajo. Televizija ti daje možnost, da se dotakneš večjega števila gledalcev, ki se istovetijo in sledijo zgodbam, ki jih odigraš. Včasih me tudi okregajo za situacije, ki sem jih odigrala v filmu, kar pomeni, da so se popolnoma vživeli v zgodbo. Del tvojega najbolj prepoznavnega lika ti na neki način sledi na odru, zato tudi ko nastopaš v dramski predstavi, gledalci komentirajo, ti pošiljajo rože, te vprašajo za fotografiranje. Dejansko imaš občutek, da si vzpostavil stik z njimi, saj skozi televizijski ekran vstopiš vsak dan v njihove domove, ne glede na to, kako redno sledijo nadaljevanki. Kar pomeni, da je tvoja prepoznavnost lahko tudi sredstvo, da privabiš občinstvo v gledališke dvorane.”

Lara Komar: “Duša, srce in bistvo človeka je v koreninah, tudi če si leta zdoma. A vsak stik z drugačno realnostjo je pozitiven, na tem je vredno graditi.”

S Tadejem sta delila (nekdanjo in sedanjo) pripadnost SSG-ju. Mislite, da ima Tadej nekaj zamejskega ali da ste vi pridobili nekaj “osrednjeslovenskega”?

“Duša, srce in bistvo človeka je v koreninah, tudi če si leta zdoma. Vsaka izkušnja te obogati do določene mere, ki je odvisna od dovzetnosti posameznika. Vsak stik z drugačno realnostjo je pozitiven, na tem je vredno graditi.”

Katerih dramskih vlog se spominjate najraje in kakšen je pravzaprav vaš najljubši “žanr”?

“V spominu nosim predvsem občutke med študijem v gledališču, ker je delovni proces do cilja daljši in drugačen, saj ti omogoča tesnejše, bolj intenzivno sodelovanje med soustvarjalci projekta. Zato bi govorila raje o splošni atmosferi, bolj kot o posamezni predstavi. Prav gotovo pa sta imeli zame velik pomen vlogi malega Kitajca v drami Zlati zmaj, saj je bil študij z Januszem Kico čudovita izkušnja, in še predstava Caterinino potovanje v italijanskem gledališču Rossetti, ker je besedilo navdihovala resnična zgodba. Ko bereš pisma in dnevnike, se odnos do lika popolnoma spremeni. Ne bi izbirala med žanri, saj je vsaka nova izkušnja izziv, ki te umetniško dopolnjuje in po svoji naravi iščem vedno nove situacije in doživetja.”

Tadej Pišek: Igranje ni nikoli dolgočasno

V SSG ste v zadnjih letih uprizorili več otroških predstav, igrali ste v najrazličnejših dramah, a ste se izkazali tudi v komedijah. Katero področje vam je najbolj “podobno”?

“Težko bi rekel, katero področje mi je bliže. Res je, v SSG sem imel srečo, da sem se lahko spoprijel z zelo različnimi vlogami in žanri in prav vsi so mi predstavljali velik izziv. V času, ko je bil SSG moj matični oder, smo se lotili ogromno velikih tekstov, od Češnjevega vrta, Pasolinijeve Teoreme, pa do Taborijevih Golbergovih vaijacij. Veliki teksti, zahtevne vloge, neprecenljive izkušnje ... Televizija zahteva snemanje posameznih prizorov, v katere se igralec vživi v hipu in z mnogimi ponavljanji, v gledališču pa odigra vsakič celotno zgodbo od začetka do konca in po možnosti brez napak.”

Tadej Pišek: “Ravno zaradi slovenske besede v italijanskem prostoru je SSG izjemno pomemben ne le za zamejce, ampak tudi za Slovence in Slovenijo.”

Je televizija (oziroma film) za dramskega igralca morda dolgočasna ali samo drugačna?

“Nikakor ne morem reči, da je igra kadarkoli dolgočasna; to je lepota našega poklica, da te sooča z vedno novimi izzivi. Televizijska igra ima svoje zakonitosti in, enako kot gledališka igra, zahteva veliko priprav, angažmaja in celosten pristop.”

Ste kdaj pomislili na muzikal? Katera nova umetniška izkušnja bi vas zamikala?

“Nastopil sem že v nekaj muzikalih in vedno znova ugotovil, da bi za kakovostno kombinacijo petja in plesa potreboval še ogromno treninga. (Smeh) Zelo spoštujem svoje kolege, ki v predstavah tako lahkotno združujejo fenomenalno petje z napornimi koreografijami. Za tem stoji ogromno vaj. Zdaj sem ponovno na svobodi in se veselim vsakršnih izzivov in projektov, ki mi bodo prišli naproti, morda se spet soočim tudi z muzikalom.”

Z Laro Komar ste dejansko tudi v Sloveniji in v televizijski seriji prinesla s seboj košček “zamejstva” in mediteranskega duha. Kaj vam je bilo v teh letih najbolj všeč ali se vam je zdelo posebno zanimivo (ali eksotično) v tržaškem okolju, ki je postalo tudi “vaše”?

“Kljub temu, da prihajam iz Ljubljane, me je zamejska publika zelo hitro in lepo sprejela. Kmalu sem videl, da ima SSG Trst do svojega občinstva veliko odgovornost, saj zanj predstavlja stik s kulturo in jezikom matične domovine, z jezikom za katerega so se borili v vojni in za katerega se morajo dnevno boriti v vedno bolj nestrpnem italijanskem prostoru. Ravno zaradi slovenske besede v italijanskem prostoru je SSG izjemno pomemben ne le za zamejce, ampak tudi za Slovence in Slovenijo.”


Najbolj brano