Ko je ples ustvarjanje, ne le poustvarjanje

Plesna skupina Mehki čevlji iz Sežane je po nekaj povsem avtorsko zasnovanih plesnih predstavah letos poustvarila plesno pravljico po motivih Trnuljčice. A tudi v tej je bilo več kreativnega ustvarjanja kakor pa zgolj poustvarjanja.

Kljub literarni predlogi je plesna predstava Trnuljčica prinesla veliko kreativnega ustvarjanja.  Foto: Igor Fabjan
Kljub literarni predlogi je plesna predstava Trnuljčica prinesla veliko kreativnega ustvarjanja.  Foto: Igor Fabjan

SEŽANA > Pravljica bratov Grimm o deklici, ki se kralju in kraljici rodi po dolgih letih čakanja, je v plesnem svetu znana tudi kot klasični balet, pri katerem sta svoje ustvarjanje združila dva velika umetnika: Peter Iljič Čajkovski in Marius Petipa.

Ustvarjajo vsi

Toda predstava sežanske plesne skupine, ki deluje pod okriljem Kulturnega društva Jožeta Pahorja, se ne navezuje na balet, temveč je v veliki meri avtorsko (po)ustvarjanje zgodbe o deklici, ki jo vila, užaljena, ker je kralj in kraljica nista povabila na hčerkino rojstnodnevno zabavo, obsodi na smrt. Druga vila sicer to prerokbo omili na stoletni spanec za ves dvor, ki ga zato preraste trnje, dokler prerokbe ne prekine princ s poljubom Trnuljčice.

Scenarij in režijo je zasnovala ustanoviteljica in dolgoletna vodja Mehkih čevljev Milojka Širca, pri koreografiji so poleg nje sodelovale še plesalke Ajda Fabjan, Mojca Sovdat, Lana Baltič, Amadea Zupan in Julija Pavletič. “Pa tudi mlajše plesalke so marsikaj prispevale. Predstave vedno delamo tako, da se o njih pogovarjamo, zbiramo ideje o tem, kateri liki bi lahko bili zastopani, kakšno vlogo naj imajo, kako naj jo odplešejo,” je povedala režiserka. To se vidi tudi na odru, kjer so se plesalke zelo vživele v posamezne vloge tako igralsko kot plesno.

Dinamika z glasbo in humor Mehkih čevljev

Odlična podpora predstavi je bila glasba. Za razliko od večine dosedanjih predstav Mehkih čevljev, ki so imele pretežno sodobno avtorsko glasbo z značilnim izborom, je tokrat prevladovala klasična glasba. Inserti sodobne glasbe pa so odlično poskrbeli za menjavanje ritma in dinamiko dogajanja, obenem pa tudi za krajevno “selitev” prizorišča z avstro-ogrskega dvora na francoska tla ter med italijansko govorečo služinčad.

Z glasbo in scenskimi učinki ustvarjena dinamika je bila dobrodošla zlasti med ponovitvami predstave za otroške in mladinske abonmaje, saj je tako brez težav pritegnila pozornost tudi najmlajših in najstniško zahtevnih gledalcev. Ti so se nekajkrat celo navdušeno nasmejali - še najbolj princu, ki princeske ni prišel osvobodit peš, z mečem skozi trnje, temveč dokaj lahkotno in na skiroju. Sodobni princ pač. Humor je značilna odlika v ustvarjalnosti Mehkih čevljev.

Sodelovanje dijakov

Pomembno vlogo pri soustvarjanju predstave so odigrali tudi kostumi in kostumski rekviziti, ki so jih zasnovali dijaki aranžerskega programa sežanske srednje šole pod mentorstvom prof. Renate Nikolič in izdelali s pomočjo Ivanke Večko. Pod mentorstvom prof. Sama Oniča so poskrbeli še za oblikovanje plakata in gledališkega lista, dijakinja Vera Šparavalo pa za zanimivo scensko projekcijo. “Dijaki imajo krasne ideje, s srednjo šolo res odlično sodelujemo,” je zadovoljna režiserka.

Opazen je bil tudi učinek luči in scenskih efektov tehničnega osebja Kosovelovega doma Sežana, ki je pri predstavi sodeloval kot koproducent.


Najbolj brano