Tokrat ubija ženska, lepa serijska morilka

Moja sestra, serijska morilka je kriminalni prvenec mlade nigerijske pisateljice Oyinkan Braithwaite, ki se je uvrstil v širši izbor za letošnjo Bookerjevo nagrado.

Oyinkan 
Braithwaite:   $@ 
Moja sestra, 
serijska morilka, 
prevedla Ljubica 
Karim Rodošek, 
Založba KMŠ, 
234 strani, 
cena 13,99 evra
Oyinkan Braithwaite: $@ Moja sestra, serijska morilka, prevedla Ljubica Karim Rodošek, Založba KMŠ, 234 strani, cena 13,99 evra 

Glavni junakinji romana, ki ga je 30-letna Oyinkan Braithwaite izdala predlani, sta popolnoma različni sestri, starejša Korede in mlajša Ayoola. Odraščali sta z nasilnim očetom, ki je veliko dal na svoj ugled v nigerijski družbi, čeprav je bil doma, za štirimi stenami, pošast.

Svojo neverjetno lepoto Ayoola obdrži tudi kot odrasla mlada ženska, zaradi česar pritegne veliko moških pogledov. Korede, ki je sestrino popolno nasprotje, je povsem običajnega videza in zato jo moški zlahka spregledajo, zaradi česar je nekoliko zagrenjena. Kljub ljubosumju, ki med branjem kar bode v oči, je Korede tudi Ayoolina rešiteljica, saj kot medicinska sestra zna očistiti kri in odstraniti trupla fantov, ki jih Ayoolo ubije. Vse se postavi na glavo, ko se v morilsko sestro zaljubi mlad in lep zdravnik Tade, v katerega pa je že dlje zagledana Korede, ki se prvič sprašuje, kaj bi bilo, če bi Ayoolo ujeli in bi morala vsaj enkrat v življenju odgovarjati za svoja dejanja.

Ayoola moč nad moškimi črpa ravno iz svoje lepote, ki je rdeča nit romana. Zdi se, kakor da so njene žrtve tisti moški, ki podležejo lepoti in tako pokažejo svojo plitkost, kar razberemo iz pogovora med sestrama: “Plitek je. Vse, kar si želi, je lep obraz. To je vse, kar si kdaj koli želijo.”

Kratka poglavja romana so v slovenskem prevodu zapisana v lahkotnem jeziku in bralca zahvaljujoč psihološko zanimivima sestrama hitro potegnejo v zgodbo. Kompleksen odnos, ki ga čutimo med sestrama, začenjamo razumeti, šele ko se nam odpre pretekla družinska zgodba, iz časa, ko sta deklici še odraščali z nasilnim narcističnim očetom. Sla po nasilni oblasti se je z očeta prenesla na Ayoolo, s tem pa avtorica podre klasično kriminalno formulo, kjer je žrtev ženska, morilec pa moški. Tu sta vlogi obrnjeni.  


Najbolj brano