Ali in kako biti (ne)zvest?

Marco Missiroli je v Italiji literarni zvezdnik, tudi nagrajevan, pravice za drugo pri nas izdano knjigo Zvestoba je že odkupil Netflix. Če bo avtorjem na zaslone uspelo prenesti duha knjige, se za uspeh ne gre bati.

Marco Missiroli  je v Italiji literarni zvezdnik, pravice za njegovo  Zvestobo pa  je že 
odkupil Netflix.
Marco Missiroli je v Italiji literarni zvezdnik, pravice za njegovo Zvestobo pa je že odkupil Netflix.  

Slovenski bralci so Marca Missirolija spoznali prek njegove predzadnje knjige Opolzkosti v zasebnosti, ki predstavlja odraščanje mladega Italo-Francoza Libera, razpetega med Milan in Pariz, družino in profesionalne ambicije ter številne erotične interese. Branje, ki lahko služi kot zelo dober uvod v avtorjevo siceršnje delo.

Z erotiko v širokem pomenu besede se ukvarja tudi Zvestoba, v izvirniku lani, v prevodu Janka Petrovca (sicer dopisnika RTV Slovenija iz Italije) pa letos izdano zadnje delo 39-letnega Missirolija. Njegovo pisanje odlikujeta nekakšna melanholija in zasanjanost, ki znata biti v umetnosti tudi nadležni, vendar ju avtor dozira na način, da se bralec ob prebiranju počuti dobro.

Osrednja lika Zvestobe sta Carlo in Margherita, zakonski par iz milanskega višjega srednjega razreda, ki živi svoje zadovoljno in udobno življenje, vendar ju erotična napetost vleče drugam. Njega k študentki, njo k fizioterapevtu. Odnosa, ki se jima ponujata, nista fatalna, sta pa vznemirljiva. Ravno iz te odsotnosti fatalnosti izhaja dilema, kako se na obet odzvati. Jasno je, da svojega udobnega življenja nista pripravljena zastaviti, a povsem se vznemirjenju nista zmožna odpovedati. Zvestoba je kot nalašč za čas prevlade aplikacij za zmenke, sekstinga in podobnih novotarij, ki v starodavno igro spolov vnašajo povsem novo dinamiko, predvsem pa veliko možnosti za nezvestobo.


Najbolj brano