Klavirska eksplozija in iskanje obliža

Ne, klavir niso le črno-bele tipke. 26-letni madžarski pianist Peter Bence občinstvo navdušuje, ko pri svojih interpretacijah drvi po njih, “cuka” strune, skrite pod pokrovom ter bobna in tolče po lesenih delih klavirja. “Ne bojte se, ob izvedbi tega koncerta ne bomo poškodovali nobenega klavirja,” je hudomušno potolažil občinstvo na Titovem trgu. In res, klavir jo je odnesel brez prask, je pa obliž potreboval pianistov prst.

26-letni madžarski pianist je navdušil tudi v Kopru Foto: Zdravko Primožič/FPA
26-letni madžarski pianist je navdušil tudi v Kopru Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > In po nekajminutnem iskanju obliža je prišel do njega - na oder mu ga je prinesla prijazna mlada obiskovalka. Sicer Peter Bence, pianist, skladatelj in producent, ki postaja vedno večje ime na evropski in svetovni crossower sceni, koprskega občinstva ni očaral le s strastnim in ognjevitim nastopom, marveč tudi z nevsiljivo komunikativnostjo.

Sobotni nastop v Kopru, za katerega je dejal, da si ga bo zapomnil po izjemno lepem in čarobnem ambientu Titovega trga, je bil njegov tretji v Sloveniji. Letos je že dvakrat nastopil v Ljubljani; najprej v Gallussovi dvorani Cankarjevega doma, pred dobrim mesecem pa je v sklopu Ljubljana festivala koncert odigral na Kongresnem trgu.

Na rekord ni prav ponosen

26-letni Madžar, diplomant glasbenega kolidža Berklee, je občinstvo po vsem svetu osvojil s priredbami uspešnic Michaela Jacksona, zasedbe Queen, avstralske zvezdnice Sie in drugih. Velja za spletno senzacijo, marsikoga pa preseneča tudi njegov vpis v Guinnessovo knjigo rekordov. Januarja 2012 mu je namreč uspelo, da se je klavirskih tipk v eni minuti dotaknil kar 765-krat. “Na to, da sem v knjigi rekordov, danes nisem preveč ponosen, saj tako kot drugi rekordi, tudi moj nima nekega smisla. Takrat pa se mi je zdelo zabavno preizkusiti lastne zmožnosti in zmogljivosti instrumenta,” je dejal pred koncertom.

Peter Bence je tudi v Kopru odigral “železni repertoar”. Glasbi iz filmov Vojna zvezd (Star Wars) skladateljaJohna Williamsa je dodal še uspešnico BeatlovHere comes the Sun, hita Queenov Don't Stop Me Now in Somebody to Love, najbolj poslušano skladbo lanskega leta Despacito, in seveda skladbe Michela Jacksona, za katerega pravi, da mu je zelo blizu. Približno 800 obiskovalcev vseh generacij je v Kopru lahko slišalo tri skladbe kralja popa: Human Nature, Bad in Black or Wite pa tudi nekaj Bencejevih avtorskih skladb, za katere je napovedal, da bodo kmalu izšle na albumu Awesome Piano.

En instrument, a cel orkester

“Klavir je res izjemen instrument. Iz njega je mogoče izvabiti vse mogoče zvoke, ki zvenijo, kot da igra cel orkester. Klavir v svojem studiu precej 'matram', do tega, na katerega igram nocoj, pa bom prijazen. Nič mu ne bom naredil,” je z nasmeškom pojasnil in dodal, da si na koncertih pri “čaranju” zvokov pomaga looperjem, “stvarco, ki omogoča, da se glasba v neskončnost ponavlja.” Avtorske skladbe piše v nočeh, ko ne more zaspati. Takrat običajno okleva med Netflix in klavirjem, a običajno vedno zmagajo črno-bele tipke. In noči brez spanca so Petru Benceju med drugim prinesle tudi skladbo Home, v kateri je “naslikal” pokrajino v okolici rojstnega Debrecena, The Loop Song pa tudi komad Fibonacci. V njem se je poigral z zaporedjem števil, ki ga imenujejo tudi “matematični zakon narave”, vanj pa je spretno vtkal marsikaj, tudi košček Golice.

Za konec koncerta, ki mu je na trenutke šarm vzelo preglasno ozvočenje, a je bil podkrepljen z res veličastno igro luči, je Peter Bence sicer izbral Africo. Občinstvo pa je želelo “še” - in po vročem aplavzu dobilo še enkrat Despacito. In ko se je s Titovega trga počasi zlivalo po Čevljarski, si jo je marsikdo še požvižgaval ...


Najbolj brano