Olivier Assayas ponovno “obudil” Irmo Vep

Olivier Assayas, eden od mednarodno najbolj izstopajočih sodobnih francoskih režiserjev, je očitno dobil ponudbo, ki je ni mogel zavrniti. Tudi on se je po dolgih letih, po miniseriji Carlos iz leta 2010, lotil formata televizijske serije in za HBO posnel osemdelno nadaljevanko Irma Vep po svojem istoimenskem celovečercu iz leta 1996 z ikono hongkonškega filma Maggie Cheung v glavni vlogi, ki je kasneje postala tudi njegova žena.

V zelo zahtevne čevlje Irme Vep je po Maggie Cheung in ikoni 
francoskega nemega filma Misadori stopila zvezdniška igralka 
Alicia Vikander.
V zelo zahtevne čevlje Irme Vep je po Maggie Cheung in ikoni francoskega nemega filma Misadori stopila zvezdniška igralka Alicia Vikander. 

Očitno gre za zelo pomemben projekt v filmskem opusu Olivierja Assayasa, ki je zaslovel z izstopajočimi psihološkimi trilerji in dramami (nazadnje z Oblaki nad Sils Marijo in Osebno asistentko), zadnje čase pa ga je zaneslo tudi v bolj humorne vode (Non Fiction).

Mestoma je Assayas sicer zelo dolgovezen, a serija je prežeta s kar nekaj nepričakovanimi in odtrganimi preobrati ter odlično igro zelo sproščene in priljudne Alice Vikander.

V svojem najnovejšem delu - seriji Irma Vep - zelo samosvoje preskakuje med komičnimi momenti in resno psihološko dramo. V zelo zahtevne čevlje Irme Vep je po Maggie Cheung in ikoni francoskega nemega filma Misadori stopila zvezdniška igralka Alicia Vikander, ki sicer dokaj spretno krmari med blockbusterskimi vlogami (Tomb Rider) in bolj butičnimi (Ex Machina). Morda jo je Assayas prav zaradi slednjega izbral za glavno junakinjo njegovega zelo svojstvenega in hektičnega vpogleda v filmsko industrijo. Alicia Vikander v seriji namreč igra zelo popularno igralko Miro Harberg, ki jo je izmišljeni francoski režiser René Vidal (Vincent Macaigne kot vrhunsko nevrotična karikatura Assayasa?) povabil k snemanju rimejka klasike francoskega nemega filma Les Vampires Louisa Feuillada. Od te vloge si je Mira Harberg veliko obetala, saj se je že nasitila vlog v superherojskih filmih in je iskala bolj drugačne, nišne filmske ponudbe … Z Vidalom se zelo ujame, še bolj z vlogo čutne, seksi zločinke Irme Vep, meja med fikcijo in resničnostjo se vse bolj zabriše, na filmskem setu pa vzbrstijo še številne nove romance in intrige zaradi močnih igralskih egov …

Olivier Assayas v Irmi Vep poleg zelo hudomušnega, allenovskega vpogleda v zakulisje snemanja, v katerem vodita že omenjeni Vidal kot neuravnovešeni režiser in izjemno odbiti lik igralca Gottfrieda (Lars Eidinger), kombinira še originalne posnetke iz Les Vampires in svojega celovečerca iz leta 1996, pred kamero pa mu je ponovno uspelo zvabiti danes njegovo bivšo ženo Maggie Cheung, ki se je sicer že pred več leti umaknila iz javnega življenja. Irma Vep tako deluje na več ravneh in je meta film v meta filmu, Assayas pa se zelo posrečeno poigrava s formo filma kot avtoterapijo, ki ga “poganjajo” številne Vidalove seanse pri psihoanalitičarki … Mestoma je Assayas sicer zelo dolgovezen, a serija je prežeta s kar nekaj nepričakovanimi in odtrganimi preobrati ter odlično igro zelo sproščene in priljudne Alicie Vikander, ki to serijo naredi za pravcato poletno osvežitev v stampedu polikanih in predvidljivih televizijskih nadaljevank.


Najbolj brano