Ferrantejeva je “kot nadzornik” bdela nad televizijsko predelavo

Deset minut neprekinjenega aplavza. Takšen je bil odziv občinstva na beneški Mostri, kjer so premierno predvajali prva dela televizijske serije Genialna prijateljica, ki je nastala po literarni predlogi Elene Ferrante, najbolj odmevnega in skrivnostnega sodobnega italijanskega peresa.

V glavnih vlogah mlade Elene in Lile sta zaigrali Elisa Del Genio (levo) in Ludovica Nasti.
V glavnih vlogah mlade Elene in Lile sta zaigrali Elisa Del Genio (levo) in Ludovica Nasti. 

Že od začetka svoje pisateljske poti je Elena Ferrante trdno prepričana, da knjige, potem ko so napisane, svojega avtorja ne potrebujejo več. Zato se je odločila, da bo pisala pod psevdonimom, svoje prave identitete pa pisateljica ni nikoli razkrila. Z veliko raziskovanja pa naj bi se do te dokopal novinar Claudio Gatti - za omenjenim psevdonimom naj bi se skrivala prevajalka Anita Raja. Na to razkritje se je burno odzvala tako njena založba Edizioni E/O, ki novinarjevih navedb sicer ni zanikala, kot pisateljičini častilci, ki so spoštovali njeno odločitev o nerazkrivanju njene prave identitete.

Jesen v znamenju Ferrantejeve

Ferrantejeva ima za seboj nekaj krajših romanov, na primer Nadležna ljubezen, Dekle v temi in Dnevi zavrženosti, ki so prevedeni v slovenščino, njeno najpomembnejše delo, ki je postalo tudi svetovna uspešnica, pa je tetralogija Neapeljski cikel, po kateri je nastala tudi težko pričakovana televizijska predelava, ki bo novembra na sporedu italijanske nacionalne televizije Rai in na HBO. V slovenščino sta prevedeni prvi dve knjigi, Genialna prijateljica in O drugem priimku, preostali dve, O tistih, ki zbežijo, in tistih, ki ostanejo ter O izgubljeni deklici, bosta prevedeni še letos.

Ideja za televizijsko predelavo je bila zelo blizu tudi Ferrantejevi, saj je zelo aktivno sodelovala pri nastajanju scenarija, soscenarist Francesco Piccolo pa je v Benetkah po premieri dejal, da je komunikacija potekala prek elektronske pošte in da je nad projektom bdela “kot nekakšen nadzornik”. Producentom pa je namignila tudi, kdo je njen izbranec med režiserji - Saverio Costanzo. Ta se je v Italiji proslavil s filmsko predelavo še ene italijanske literarne uspešnice Samotnost praštevil Paola Giordana.

“Upam, da bodo bralci našli tisto, kar najdejo, ko odložijo knjigo”

“Prebral sem njene knjige, a nikoli nisem razmišljal o tem, da bi jih priredil za televizijske zaslone. Ko pa se je ponudila priložnost, nisem okleval,” je italijanski režiser dejal v Benetkah. “Dejstvo, da je šlo za zelo obsežen projekt, me ni niti najmanj prestrašilo,” je poudaril in dodal, da je prvo knjigo uporabil kot “kompas, ki bi mu pomagal krmariti med različnimi perifernimi vidiki”; da je ustvaril koherentno celoto, pa je nekoliko spremenil zaporedje dogodkov. Režiser upa, da gledalci serije ne bodo preveč primerjali s knjigami, ampak “našli tisto, kar najdejo, ko odložijo knjigo”.

Neapeljski cikel se začne s skrivnostnim izginotjem Lile, zaradi katerega se Elena - Lenu prične spominjati njunega skoraj 60 let trajajočega prijateljstva, zaznamovanega s številnimi vzponi in padci. Prvi roman Genialna prijateljica prinaša zgodbo o odraščanju teh dveh deklet v revni neapeljski soseski in njunem zelo burnem in tekmovalnem, a navdihujočem odnosu. Lila je bila namreč samosvoja, uporniška in inteligentna lepotica, Elena pa je bila njen veliko bolj zadržan in umirjen protipol. V drugem delu O novem priimku pa avtorica poda zgodbo o dozorevanju teh dveh deklet ter prvih uspehih in razočaranjih v tedaj zelo patriarhalni italijanski družbi, saj se Elena poda na prestižno univerzo in se skuša uveljaviti kot pisateljica, Lilo pa začnejo vse bolj dušiti tradicionalno zakonsko življenje in skrhani družinski odnosi.


Najbolj brano