Beneški umetnostni bienale 2021 pod kuratorstvom Cecilie Alemani

V letu 2021 bo kuratorstvo 59. beneškega umetnostnega bienala prevzela Cecilia Alemani, so sporočili organizatorji. Vodstvo priznane mednarodne umetniške manifestacije bo prvič v njeni zgodovini prepuščeno italijanski kuratorici, sodelujoči pri številnih razstavah priznanih umetnikov in glavni kuratorici umetniškega programa High Line Art.

V letu 2021 bo kuratorstvo 59. beneškega umetnostnega bienala 
prevzela Cecilia Alemani, so sporočili organizatorji. Foto: Petra Mezinec
V letu 2021 bo kuratorstvo 59. beneškega umetnostnega bienala prevzela Cecilia Alemani, so sporočili organizatorji. Foto: Petra Mezinec

BENETKE Cecilia Alemani (1977) je ob petkovi naznaniti, da bo prevzela vodstvo umetnostnega bienala v prihodnjem letu, dejala: "V veliko čast mi je, da prevzemam to vlogo v eni najbolj prestižnih in v svetu prepoznavnih italijanskih institucij. Kot prva Italijanka na tem položaju razumem in spoštujem odgovornost in priložnost, ki sta mi bili naloženi in se zavezujem, da bom dala glas umetnicam in umetnikom, da bi ustvarili edinstvene projekte, skozi katere bi slikali svoje vizije in našo družbo."

Italijanska kuratorica sicer živi in dela v New Yorku, kjer od leta 2011 bdi nad projektom vključevanja umetnosti v urbana okolja High Line Art. Cecilia Alemani, ki sodeluje z nekaterimi najvplivnejšimi umetniki današnjega časa, je v sklopu omenjenega projekta lani zagnala tudi novo razstavišče na prostem, poimenovano High Line Plinth. Junija so ga v New Yorku odprli s postavitvijo kipa Brick House umetnice Simone Leigh.

Leta 2017 je bila Cecilia Alemani tudi kuratorica italijanskega paviljona na beneškem umetnostnem bienalu. Postavitev je bila naslovljena Il Mondo Magico (Čarobni svet), na njej pa so bila predstavljena dela Giorgia Andreotte Cala, Adelite Husni-Bey in Roberta Cuoghija. Med drugim je leta 2018 v sodelovanju med mestom Buenos Aires in manifestacijo Art Basel Cities bdela tudi nad razstavo v javnem prostoru Hopscotch (Il gioco del mondo)/Ristanc (Igra sveta), ki je predstavila bogat kulturni ekosistem omenjenega argentinskega mesta.

V preteklosti je delovala tudi kot neodvisna kuratorica in sodelovala s priznanimi muzeji, kot sta londonski Tate Modern in newyorški MoMA, z neprofitnimi organizacijami, kakršna je newyorška Artists Space e Art in General, ter zasebnimi fundacijami, kot je Deste Foundation, med drugim piše na spletni strani institucije La Biennale.


Najbolj brano