Policisti odslej brez milosti do bomb na kolesih

“To so lahko bombe na kolesih in do njihovih kršitev imamo ničelno toleranco. Najhujše so manipulacije s tahografi, da bi vozniki lahko dalj časa vozili, posledice pa so lahko hude nesreče,” opozarja komandir koprskih prometnih policistov Mitja Palčič. Minuli teden so policisti ustavili 37 voznikov tovornjakov in jih skoraj polovico kaznovali.

Na cestah, po katerih je prepovedan tranzitni promet, opažajo tudi 
španske tovornjake.
Na cestah, po katerih je prepovedan tranzitni promet, opažajo tudi španske tovornjake.  

PRIMORSKA > Koprski prometni policisti so pred dnevi na avtocesti med Uncem in Kozino ter glavnih cestah od Postojne in Kozine proti hrvaški meji poostreno nadzirali voznike tovornjakov. Ustavili in podrobneje pregledali so 37 tovornjakov, med njimi 22 slovenskih, dvanajst iz drugih držav Evropske unije in tri iz drugih držav. Kršitve so ugotovili pri kar 18 voznikih.

Najhujšo kršitev so odkrili pri poljskem vozniku, ki je goljufal s tahografom. Ta je namreč kazal, da voznik počiva, voznik pa je s tovornjakom vozil. Policisti so ugotovili, da je Poljak na tahograf namestil magnet, s katerim je prirejal njegove podatke. Policisti so vozniku izrekli kazen v višini 2000 evrov, njegovemu podjetju pa v višini 6000 evrov. Če bodo kazen plačali hitro, bodo lahko odšteli le polovico izrečenega zneska.

“Tovrstni kršitelji predstavljajo bombe na kolesih in do njih imamo ničelno toleranco. Podatke na tahografu prirejajo zato, da lahko vozniki dalj časa vozijo brez predpisanih postankov, taki vozniki pa so preutrujeni in zato nevarni. In potem iz neznanega vzroka zapeljejo v nasproti vozeče vozilo ali ne ustavijo pred kolono. Ti vozniki ne držijo volan dveh, ampak volan 40 ton težkega vozila,” poudarja komandir prometnih policistov Mitja Palčič.

Prehitevajo nekaj minut

Pet voznikov je med vožnjo klepetalo s telefonom v rokah, trije pa so nepravilno naložili in zavarovali sipek tovor. Namesto da bi semena ali žito vozili v za to posebej prirejenih kesonih, so tovor naložili kar v običajno prikolico, v katero so pred tem položili ponjavo. “Tako naložen tovor je izredno nevaren, saj bistveno zmanjša stabilnost tovornjaka, žito pa se pri naglem zavijanju ali ustavljanju bistveno drugače obnaša kot v za to prirejenih kesonih,” je pojasnil Palčič. Vsak od treh voznikov je moral plačati 120, njihovo podjetje pa 1000 evrov kazni.

Dva voznika tovornjakov sta namesto z najvišjo dovoljeno hitrostjo 80 kilometrov na uro vozila 104 in 96 kilometrov na uro, kar ju je stalo 120 evrov. Dva voznika sta kljub časovni prepovedi na avtocesti prehitevala drugo tovorno vozilo. “Tega je tudi ogromno in večina voznikov tovornjakov se na te prepovedi požvižga. In potem z nekaj kilometrov višjo hitrostjo od voznika, ki ga prehitevajo, prehiteva tudi nekaj minut ter seveda ustvari kolono,” pojasnjuje Palčič. Kazen za tovrstno početje znaša 300 evrov.

Spijo v SOS nišah

Dva voznika tovornjakov sta nepravilno parkirala v SOS nišo oziroma sta v njej celo počivala. “Te niše so namenjene zasilnemu ustavljanju, če se vozilo pokvari, če poči guma … Nekateri pa v niši počivajo. Niše niso parkirišča,” se jezi Palčič. Med nadzorom so odkrili še voznika, ki že tri leta ni obnovil kvalifikacije za poklicne voznike, tovornjak, ki mu je preteklo prometno dovoljenje in voznika, ki je kršil prepoved tovornega tranzitnega prometa na cesti med Kozino in Starodom.

“To je pa posebno poglavje,” pojasnjuje Palčič. Po cesti od Jelšan proti Postojni in od Staroda proti Kozini lahko vozijo vozniki s tovornjaki, če imajo sedež podjetij v sedmih hrvaških županijah, če tam nakladajo ali razkladajo tovor in če nakladajo ali razkladajo v Sloveniji. Kar nekateri spretno izkoriščajo in zlorabljajo, da se izognejo plačilu cestnine čez Slovenijo.

Laž ima dolgo pot: iz Zagreba čez Starod v Maribor

“Zadnjič sem bil zraven, ko so policisti preverjali srbskega voznika z italijanskim tovornjakom, ki je pripeljal na mejni prehod Starod in trdil, da gre nakladat v Maribor. Kot dokazilo nam je pokazal sporočilo svojega šefa. Ugotovili smo, da je pripeljal iz Zagreba, da sploh ni šel v Maribor, ampak da ni hotel čakati v koloni na Obrežju, da mu je šef tik pred mejnim prehodom Starod poslal lažno sporočilo, s katerim bi dokazoval upravičenost svoje poti, in ga zavrnili. Policisti odkrivamo tudi take poskuse prevar in tovornjake zavračamo,” zagotavlja Palčič.

Posebna težava so tudi številne novoustanovljene podružnice zagrebških in drugih hrvaških podjetij na Reki. Policisti lahko zavrnejo tudi te, če ugotovijo, da se niso ustavili na reškem sedežu svojega podjetja, ampak so iz Zagreba brez ustavljanja vozili do Jelšan ali Staroda. “S takimi in podobnimi nadzori bomo nadaljevali tedensko in mesečno ter za vsak tak prekršek ukrepali,” napoveduje Palčič.


Najbolj brano