Po usodnem trku ovire na reševalnem pasu

Tragična nesreča, ki se je v petek zgodila na avtocesti med Logatcem in Vrhniko, je znova opozorila na težave, ki jih imajo vozniki z ustvarjanjem reševalnega pasu, po katerem bi intervencijske ekipe čim prej prišle do ponesrečenih. V petek so ekipe, ki so hitele na pomoč, zaradi vozil, ki so zablokirala njihovo pot, izgubljale dragocene minute.

Težko je razumeti, kako lahko   vozniki - tako tovornih kot osebnih   
vozil - zapeljejo na reševalni pas, ki so ga ustvarili drugi vozniki.  Foto: Promet.si
Težko je razumeti, kako lahko vozniki - tako tovornih kot osebnih vozil - zapeljejo na reševalni pas, ki so ga ustvarili drugi vozniki.  Foto: Promet.si

LOGATEC > Na avtocesti med Logatcem in Vrhniko so se v petek popoldne v slabih petih minutah na približno 500 metrih zgodile tri nesreče. Ena je bila žal tragična, v njej je izgubila življenje petletna deklica iz Dekanov, hudo se je poškodovala njena 38-letna mama. V petek so z ljubljanske policijske uprave sporočili, da je življenje voznice viselo na nitki, včeraj pa so pojasnili, da je njeno stanje stabilno.

Oba sta se zaradi nesreče umikala na odstavni pas

Okoliščine tragične nesreče so včeraj še preiskovali. Usodni trk se je zgodil v petek približno deset minut pred 15. uro. Po prvih podatkih je 63-letni voznik tovornega vozila zaradi neprilagojene hitrosti trčil v zadnji del osebnega vozila voznice, ki je peljala pred njim. Oba voznika sta se zaradi manjše prometne nesreče in zastoja ob njej umikala na odstavni pas, kjer pa je prišlo do trka. Reševalci so hudo poškodovano 38-letno voznico odpeljali v ljubljanski klinični center. Po prvih podatkih se je v nesreči poškodoval tudi deček, vendar ni utrpel hujših poškodb. Voznik tovornjaka pa se v nesreči ni poškodoval.

Anže Albreht

Zavod Reševalni pas

“Pokazali smo, da smo kot družba sposobni dojeti pravila pravilnega razvrščanja in se jih naučiti. To dokazujemo vsak dan. So pa tudi dnevi, ko so življenja odvisna od reševalnega pasu, ko nam ne gre. To je treba odpraviti.”

Gasilce in reševalce je ob prihodu na kraj nesreče čakala zahtevna intervencije, gasilci so poškodovane iz vozila rešili s tehničnim posegom, nato pa reševalcem pomagali pri oživljanju otroka in oskrbi poškodovanih. Poškodovanim so takoj po trku pomagali tudi nekateri očividci. Skoraj sočasno sta se zgodili še dve manjši nesreči, voznika sta z avtomobiloma trčila v odbojno ograjo. Na kraju vseh treh nesreč so pomagali gasilci iz Vrhnike, Cerknice in Logatca ter reševalci ekip nujne medicinske pomoči iz Cerknice, Logatca in Postojne. Na ogledu kraja nesreče sta sodelovala tudi dežurni preiskovalni sodnik in tožilec.

Na družbenih omrežjih so ob zapisih o tragični nesreči številni komentatorji opisovali petkove popoldanske razmere na avtocesti proti Ljubljani, nesreče so se druga za drugo zgodile v slabih vremenskih razmerah. Bilo je kot na sodni dan, primorka - avtocesta smrti, drugi so spet opozarjali, da mnogi vozniki vožnje kljub močnemu deževju niso prilagodili razmerah. Najhuje pa je, da za nesrečami ni nastal reševalni pas.

Anže Albreht iz Zavoda Reševalni pas, ki je v petek kot reševalec hitel na pomoč poškodovanim, je pojasnil, da so že dan pred nesrečo različne službe, tudi njihov zavod, opozarjale voznike, da bodo vremenske razmere slabe, da bo gost promet in naj zato prilagodijo vožnjo. A nesreče so se zgodile prav zaradi neupoštevanja takšnih napotkov, poudarja Albreht.

“Vozniki vozne pasove napolnili do zadnjega centimetra”

S čustvenim zapisom na facebook profilu Zavoda Reševalni pas je voznikom po petkovi tragediji poskušal postaviti ogledalo. Po nesrečah je takoj nastal dolg zastoj, le na redkih odsekih so se intervencijska vozila lahko prebijala med vozili. “Preostali del je bil videti, kot da so vozniki sami zgradili tri vozne pasove in vse skupaj napolnili do zadnjega centimetra,” je opisal. Ljudje pa so iskali krivce v Darsu, policiji, politiki, je dodal. “Na oviro sem naletel že na uvozu na avtocesto,” nam je povedal. S policistom sta že tam izgubila dve minuti. Promet se je ustavil in nihče ni pomislil, da je nekaj narobe in ni zapeljal k robu. Albreht je ogorčen tudi nad nekaterimi ravnodušnimi komentarji, češ tako pač je.

“Kot družba morimo celo otroke na cestah, ker tako razmišljamo! Vsak bi za nekaj odstotkov zmanjšal hitrost, za nekaj metrov povečal varnostno razdaljo, ob zastoju za nekaj stopinj obrnil volan #LevoDesno, da bi omogočil intervencijskim vozilom prosto pot, za nekaj minut pomislil tudi na koga drugega kot le nase, predvsem pa se zavedal, da je vsak udeleženec v prometu tisti člen, ki lahko odloča o življenju ali smrti sebe ali koga drugega,” je zapisal v na facebooku.

Izgubljali so dragocene minute

V petek so se na reševalni pas vrivali tako brezvestni vozniki tovornih kot osebnih vozil, zaradi njih so intervencijske ekipe izgubljale dragocene minute. Albreht je opozoril na pravilo zlate ure, ki velja v medicini. Če poškodovanec pride v eni uri od nastanka poškodbe do operacijske mize, ima več možnosti za preživetje in okrevanje. “Če izgubimo pet ali deset minut, je to ogromno,” je poudaril.

Opaža, da smo se letos kot družba izgubili, ukvarjamo se predvsem z virusom in politiko. Prepričan je, da se je prav zaradi takšne družbene klime zgodila tudi petkova tragična nesreča. “Pokazali smo, da smo kot družba sposobni dojeti pravila pravilnega razvrščanja in se jih naučiti. To dokazujemo vsak dan. So pa tudi dnevi, ko so življenja odvisna od reševalnega pasu, ko nam ne gre. To je treba odpraviti,” je še sklenil Albreht.


Najbolj brano