Od sto potnikov se jih zadaj pripenja le 68

Čeprav lani kar tretjina umrlih v prometnih nesrečah med vožnjo ni uporabljala varnostnega pasu, se številni vozniki in potniki še vedno neradi pripenjajo. Varnostnega pasa še vedno ne uporablja deset odstotkov voznikov, še slabše pa je na zadnjih sedežih, kjer se ne pripenja kar 32 odstotkov potnikov. Z akcijo Varnostni pas želijo zato izboljšati številke in varnost.

Tudi ob zasedenih zadnjih sedežih v kar 32 odstotkih ostaja rdeč 
zatič varnostnega pasu prazen.
Tudi ob zasedenih zadnjih sedežih v kar 32 odstotkih ostaja rdeč zatič varnostnega pasu prazen.  

SLOVENIJA > Na naših cestah se je včeraj začela nacionalna preventivna akcija Varnostni pas, s katero želijo organizatorji povečati delež voznikov in potnikov, ki se med vožnjo z avtom pripenjajo z varnostnimi pasovi. Čeprav se poudarjanje pomena varnostnega pasu nekaterim še vedno zdi pretirano, podatki ne lažejo.

Med vsemi lanskim žrtvami na naših cestah pred usodnim trkom kar tretjina ni bila pripeta z varnostnim pasom. Delež tistih, ki so v nesrečah umrli kot sopotniki, pa je bil rezultat še slabši. Kar 44 sopotnikov, ki so umrli v lanskih nesrečah, ni bila pripeta s pasom. Več sreče so imeli tisti vozniki, ki niso bili pripeti, pa so se v nesrečah le huje poškodovali, teh je bilo 14 odstotkov, z lažjimi poškodbami pa jo je odneslo le tri odstotke nepripetih voznikov.

Kot ugotavljajo na agenciji za varnost prometa se najmanj pripenjajo sopotniki na zadnjih sedežih in med vožnjo znotraj naselij. Podatki iz predlanskega leta sicer kažejo, da se med vožnjo pripenja 90 odstotkov voznikov, 92 odstotkov sopotnikov na prednjem sedežu in le 68 odstotkov sopotnikov na zadnjih. Še najbolje vozniki očitno skrbimo za otroke, saj je bilo od sto otrok v povprečju pripetih 93.

Je pa zaskrbljujoč podatek, da se otroci v nesrečah najpogosteje poškodujejo, ker jih starši ali drugi odrasli neustrezno nameščamo ali pripenjamo v otroških sedežih. Otroci so od leta 2005 sicer vedno pogosteje pripenjajo z varnostnimi pasovi, še vedno pa se najdejo starši, ki jih nepravilno namestijo v njihove sedeže, ko se vozijo znotraj naselij.

Kako se v avtih pripenjamo, je odvisno tudi od cest, po katerih vozimo. Najpogosteje smo pripeti na avtocestah, najredkeje pa na cestah ali ulicah znotraj naselij. Ženske se v povprečju bolj pripenjajo kot moški.

Da bi izboljšali osveščenost, kaj pomeni varnostni pas, je agencija za varnost prometa pripravila nacionalno akcijo, pri kateri se ji bo pridružila tudi policija, šolsko ministrstvo, nevladne organizacije, šole vožnje, osnovne in srednje šole ter občinski sveti za vzgojo v cestnem prometu.

Cilj akcije, ki se je začela včeraj in bo potekala do 25. marca, je povečati delež pripetih voznikov in potnikov med vožnjo, jih podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč.

V času akcije bodo policisti in ostali osveščali javnost o uporabi varnostnega pasu, obveščali šole o ustreznem prevozu otrok, v okviru projekta Pasavček spremljali pripetost in varno vožnjo otrok po vrtcih in šolah ter izvajali preventivne dogodke. Policija in občinska redarstva pa bodo poostreno nadzirala uporabo varnostnih pasov pri vseh potnikih, še posebno v okolici šol, vrtcev in trgovin.


Najbolj brano