Na voznike bodo “prežale” silhuete policistov
Kronika
18. 07. 2019, 06.00
, posodobljeno: 19. 07. 2019, 08.00
Od enajstih udeležencev v prometu, ki so letos izgubili življenje na severnoprimorskih cestah, jih je kar osem umrlo v Zgornjem Posočju, od tega so bili štirje motoristi iz tujine. Včeraj so se zato sestali župani Bovca, Kobarida in Tolmina, ki so skupaj s policisti in predstavniki Agencije za varnost prometa iskali ukrepe za večjo varnost na cestah Zgornjega Posočja.
TOLMIN
> Policijska statistika razkriva, da se je letos v Zgornjem Posočju največ prometnih nesreč, kar 53, zgodilo v tolminski občini, umrl pa je en udeleženec. V kobariški občini se je pripetilo 14 prometnih nesreč, a je v njih umrlo največ udeležencev. V dveh nesrečah je v prvi polovici leta umrlo kar pet ljudi. V bovški občini sta v 24 prometnih nesrečah življenje izgubili dve osebi. Med smrtnimi žrtvami so bili štirje motoristi iz tujine, trije vozniki in en potnik.
Tudi nestandardni ukrepi bodo delovali
Prav zato so se včeraj na pobudo Agencije za varnost prometa (AVP) na tolminski občini sestali župani občin Tolmin, Kobarid in Bovec, predstavniki policije, odbora za preventivo AVP ter direkcije za infrastrukturo, tema njihovega pogovora pa je bilo stanje varnosti na cestah v času turistične sezone v Posočju. Enoglasno so menili, da preventiva in nadzor dolgoročno vplivata na stopnjo prometne varnosti, nanizali pa so tudi nujne ukrepe, s katerimi bodo čim prej poskrbeli za še večjo varnost. “Obseg naših aktivnosti v Posočju bomo še povečali, zagotovili bomo silhuete policistov na najbolj obremenjenih točkah, da bi predvsem tujce opozorili na prilagoditev hitrosti in spoštovanje omejitev. Uporabili bomo tudi nove metode merjenja hitrosti ter še naprej vlagali v osveščanje in preventivo, tudi prek medijev,” je poudarila Vesna Marinko, v.d. direktorice AVP.
8 ljudi je letos umrlo na cestah v Zgornjem Posočju
Obnova cest je nujna
Tolminski župan Uroš Brežan je poudaril, da na lokalni ravni uspešno sodelujejo z vsemi organi, ki so zadolženi za cestno varnost. “Z ustreznimi ukrepi želimo dvigniti prometno varnost, obenem pa je nujno, da se nadaljujejo investicije v državne ceste, saj varnejša infrastruktura pripomore k višji stopnji prometne varnosti,” je menil gostitelj.
“Slikovite posoške ceste niso poligon za motoriste, s tem pa je treba seznaniti predvsem tujce prek njihovih motoklubov. Motoristi z neprilagojeno vožnjo ne spravljajo v tveganje le sebe, temveč tudi vse druge udeležence v prometu,” je bil jasen bovški župan Valter Mlekuž. Marko Matajurc, župan kobariške občine, ki beleži letošnjo najbolj črno statistiko v Posočju, pa je bil prepričan, da bodo prvi rezultati včerajšnjega srečanja vidni že kmalu.
Valter Mlekuž bovški župan
“Slikovite posoške ceste niso poligon za motoriste, s tem pa je treba seznaniti predvsem tujce prek njihovih motoklubov.”
Ceste v Posočju ne dovoljujejo napak
Evgen Govekar, vodja uniformirane policije na novogoriški policijski upravi, je vnovič poudaril, da je za ceste v Zgornjem Posočju značilna zelo zahtevna konfiguracija, ki ne dovoljuje napak, ko pa pride do napak, imajo hude posledice. “Še posebej to velja za motoriste, ki so znani tudi po večji svobodi v vožnji,” je ilustriral in dejal, da bodo v prihodnje uvedli nestandardne ukrepe v obliki silhuet policistov in policijskih vozil, ki bi umirjali hitrost voznikov. “Od dolgoletnega povprečja izstopa podatek, da je bilo doslej okrog 65 odstotkov motoristov povzročiteljev nesreč, letos pa jih je več kot 81 odstotkov. Najhujše prometne nesreče so statistično zabeležene od Kobarida proti Trenti in Vršiču, kjer je cesta najbolj privlačna za vožnjo, a obenem tudi najbolj nevarna,” je še povedal in dodal, da policisti prometno varnost izboljšujejo na preventivni kot tudi na represivni ravni.
Ob koncih tedna je tako v Posočju še več policistov novogoriške policijske uprave, ki skušajo biti čim bolj učinkoviti pri objestnih kršiteljih. Pri tem jim s svojo opremo in znanjem pomagajo tudi policisti specializirane enote za nadzor prometa GPU. Ob nedeljskih poostrenih nadzorih beležijo od 30 do 40 različnih kršiteljev, med katerimi so motoristi in drugi vozniki.