Le šest odstotkov zavore

Kar tri ure je pred dnevi trajal tehnični pregled tovornjaka podjetja iz okolice Logatca, na katerem je bilo več narobe kot prav. Tahograf ni bil pregledan, žarometi so svetili vsak po svoje, gume so bile zlizane do jeklenih žic, hidravlična cev je bila obrabljena, ročna zavora pa je držala le šest odstotkov. Tovornjak so odstranili iz prometa, vozniku in podjetju pa naložili visoke kazni.

Tovornjak man logaškega podjetja bo zdaj dalj časa obstal na 
parkirišču.  Foto: PU Koper
Tovornjak man logaškega podjetja bo zdaj dalj časa obstal na parkirišču.  Foto: PU Koper

POSTOJNA > Ko so v poostrenem nadzoru tovornjakov koprski prometni policisti pred dnevi ustavili 40-letnega voznika s tovornjakom podjetja iz okolice Logatca, so bili preostali tovornjakarji za nekaj časa varni pred policijsko kontrolo. Varuhi reda na cestah so imeli namreč z omenjenim tovornjakom toliko dela, da so na koncu spisali kar nekaj strani dolg seznam njegovih pomanjkljivosti.

Ker je bilo že na prvi pogled jasno, da gre za popolnoma “razštelan” tovornjak, so ga odpeljali na tehnični pregled v Postojno, kjer so kar tri ure ugotavljali, kaj vse je narobe z vozilom. Na koncu je bilo okvarjenih posameznih delov tovornjaka in prikolice skoraj več kot tistih, ki so delovali brezhibno.

Mitja Palčič, komandir koprske prometne policije

“Prometni policisti ne bomo tolerirali nobenega voznika ali podjetja, ki bi na cesto silil s takimi vozili. In tudi ne z malo boljšimi.”

Policisti sami so že ugotovili, da tahograf v kabini ni bil že dalj časa pregledan, z njega pa so razbrali več kršitev počitka. Policisti so opazili tudi do jeklenih žic obrabljene gume in se odločili, da si takšen tovornjak zasluži podroben tehnični pregled. Tam pa se je šele začel daljšati seznam vseh napak na tovornjaku.

Notranje gume prikolice so bile skoraj popolnoma uničene, zunanje pa le malo boljše. (foto: PU Koper)

Na prikolici tovornjaka niso delovale stranske luči, nekaj gum je bilo skoraj popolnoma zlizanih, do konca so bili obrabljeni končniki na kolesih, iz njih je puščalo olje, zavore na prikolici so slabo delovale, ročna zavora je prijela le s šest odstotno silo, prednji žarometi na kabini so svetili vsak po svoje, pregledniki so ugotovili napake na obesitvi koles, glavna hidravlična cev je drsala ob pogonski kardan in je bila že načeta, puščalo je hidravlično in motorno olje, na prikolici ni bilo kovinskih zagozd, gasilni aparat ni bil pregledan … Poleg tega je 40-letni voznik iz okolice Logatca vozil po regionalni cesti od Logatca proti Razdrtem, kjer je prepovedan promet za tovornjake v tranzitu.

S tovornjaka in prikolice so policisti seveda takoj pobrali tablice, vozniku napisali kazen v višini 300 evrov, podjetju pa sešteli več kazni, ki bodo zagotovo presegale nekaj tisočakov. “Prometni policisti ne bomo tolerirali nobenega voznika ali podjetja, ki bi na cesto silil s takimi vozili. In tudi ne z malo boljšimi,” je poudaril komandir koprske prometne policije Mitja Palčič. Sicer pa so policisti v poostrenem nadzoru na avtocesti in vzporednih cestah tistega dne ustavili skupno 32 voznikov tovornjakov in odkrili 21 kršiteljev.


Najbolj brano