Iz prometa izločili predelan tovornjak, vozniku 500 evrov kazni

Da bi prihranili pri cestnini, so s prikolice odstranili prednji dve osi, predelali zavore in luči ter po avtocesti vozili ceneje. Dokler voznika včeraj niso zasačili policisti. Voznik ljubljanskega polpriklopnika je odštel 500 evrov, njegovo podjetje pa bo plačalo še nekaj tisočakov kazni, ostalo je tudi brez tovornjaka.

Na mesto dveh manjkajočih osi so predelovalci prikolice pritrdili 
dodatne ojačitve.  Foto: PPP Koper
Na mesto dveh manjkajočih osi so predelovalci prikolice pritrdili dodatne ojačitve.  Foto: PPP Koper

STUDENEC > “Takšna praksa se pojavlja v zadnjem letu, še posebej zadnjega pol leta,” pravi poznavalec tovornega prometa na naših cestah. “Veliko tovornjakov polpriklopnikov ima na prikolicah samo eno os, z njimi pa vozijo predvsem zabojnike, ki so lahko bistveno lažji od drugih tovorov. Vprašanje pa je, če imajo ti tovornjakarji originalne prikolice s samo eno osjo ali jih sami predelajo.”

Prevažal je zabojnik iz koprskega pristanišča

Koprski prometni policisti so v ponedeljek ustavili voznika, ki je prikolico predelal kar sam in zanjo potem ni uredil nove homologacije. Na počivališče Studenec na avtocesti med Razdrtim in Postojno so pospremili tovornjak polpriklopnik z ljubljanskimi registrskimi oznakami in se mu podrobneje posvetili. Voznik je prevažal zabojnik iz koprskega pristanišča.

99,72

evra stane cestnina za 233 kilometrov avtoceste od Kopra do Maribora za tovornjak s petimi in samo

47,76

evra za tovornjak s tremi osmi.

S prikolice odstranili dve osi

Policisti so ugotovili, da je s prikolice tovornjaka nekdo odstranil dve osi. Prikolice običajnih polpriklopnikov so na prednji strani zapete na sedlo tovornjaka in tam s svojo težo pritiskajo na osi in kolesa tovornjaka, na zadnji strani pa imajo običajno tri osi in na njih tri pare koles. Prikolica ljubljanskega tovornjaka pa je imela samo eno os in en par koles.

Prikolica je imela samo eno os in en par koles. (foto: PU Koper)

Predelali tudi podvozje, zavore in luči

Policisti so pogledali dokumentacijo tovornjaka in ugotovili, da bi morala imeti prikolica zadaj tri osi. Zaradi te spremembe je nekdo potem predelal tudi podvozje, zavore in luči na tovornjaku. Sprememba na prikolici ni bila odobrena s strani pristojnih služb, kar pomeni, da tako predelan tovornjak ne bi smel voziti v prometu.

Vozniku 500, podjetju nekaj tisoč evrov kazni

Svoje ugotovitve so policisti potrdili na izrednem tehničnem pregledu, kjer so odkrili še druge bistvene pomanjkljivosti oziroma predelave, zato so voznika kaznovali s kaznijo 500 evrov, v hitrem postopku pa bo podjetje prejelo odločbo za plačilo nekaj tisočakov kazni. Prikolico s tovornjakom vred so izločili iz prometa in jo zasegli.

Izogniti so se hoteli plačilu cestnine

In zakaj so s prikolice sneli dve od treh osi na zadnjem delu? Zaradi plačila cestnine. Tovornjakarji cestnino plačujejo s sistemom DarsGo, kar pomeni, da v škatlici, ki jo imajo v kabini, najprej določijo koliko osi ima njihov tovornjak. Senzorji na portalih nato zaznajo to škatlico in obračunajo cestnino po številu osi. Sleparje, ki vpišejo manj osi, kot jih ima njihov tovornjak, Darsovi nadzorniki hitro odkrijejo, saj lahko primerjajo obračunano cestnino s posnetkom tovornjaka.

Običajni polpriklopniki imajo najmanj pet osi (najmanj dve na vlečnem vozilu in tri na prikolici), obstajajo tudi (originalne) prikolice s samo eno osjo, ki pa imajo manjšo nosilnost kot tiste s tremi. Na te lahko naložijo do 25 ton tovora, na prikolice z eno osjo pa najmanj deset ton manj. Cena prevoženega kilometra avtoceste (brez davka) za tovornjake s tremi osmi znaša 0,205 evra, cena kilometra za tovornjake z več kot tremi osmi pa 0,428 evra.


Najbolj brano