Visok jubilej zelo znanega “prijatelja”

Pred 60 leti je Citroen predstavil ami 6, avto, ki je pomenil most med spačkom in viso na prehodu v osemdeseta.

Amija so za jugoslovanski trg nekaj časa izdelovali tudi v Cimosu.
Amija so za jugoslovanski trg nekaj časa izdelovali tudi v Cimosu. 

Citroen je amija 6 naredil z optimizmom, projekt pa se je pokazal kot še eden od mnogih ekscentričnih poskusov nasledstva 2CV. Avto je z dvovaljnim bokserjem s 602 cm3 premogel več moči od spačka, a je zadek z naprej odsekano zadnjo šipo in poskusom posnemanja DS3 naletel na toplo-hladne odzive.

V Franciji se je ami 6 sicer dobro prodajal, povsod drugje pa kupcev ni prepričal, zato so ga leta 1969 nadgradili s spremenjeno zadnjo šipo, novo masko, kolutnimi zavorami spredaj in mu nadeli ime ami 8. Že običajni model je bil precej zmogljiv avto, leta 1972 pa so mu vnesli še 1015-kubični štirivaljni bokser iz GS-a. Ami super z 41 kW (56 KM) je imel zelo impresivne tehnične številke in je letel v več pomenih te besede, izdelovali pa so ga od leta 1973 do leta 1976.

Ami 6 (po francosko prijatelj) je za štiri mesece prehitel Renaulta 4, oba avtomobila pa sta bila francoski odgovor na potrebe po malce večjem avtu, kot je bil spaček. Slednji je v dolžino meril 3,92 metra, ami 8 pa 3,99 metra. Francoz je bil ob Fordovem taunusu P3 prvi avto, ki je imel oglate luči. Kmalu se je novotarija prenesla na Maseratija 5000 GT. V časih, ko je veljalo, da so luči okrogle, je bil to zelo drzen poskus. V ZDA so bile okrogle luči celo uzakonjene do leta 1975, zato so amija v ZDA izvažali s parom dvojnih okroglih luči spredaj in zadaj.

Eden od derivatov amija je bil tudi kupejevski M35 z wanklovim motorjem. Ne smemo pozabiti, da so ta avto izdelovali tudi pri nas v Cimosu za jugoslovanski trg. Do izteka proizvodnje leta 1978 je bilo narejenih 1,84 milijona amijev 6 in 8, še v istem letu pa ga je zamenjala visa.


Najbolj brano