V novi izdaji iz nove tovarne

Audi Q3 se je slovenskim kupcem prvič predstavil leta 2011. Osem let kasneje v novi podobi spet nagovarja tiste, ki si želijo ščepec več prestiža, napredne tehnike in visoke varnosti, s tem pa je posledično povezana tudi višja cena. Najcenejši stane nekaj manj kot 35 tisočakov.

V osmih letih so v Evropi prodali 800.000 primerkov, v Sloveniji 
nekaj več kot 2300. Foto: Peter Pirkovič
V osmih letih so v Evropi prodali 800.000 primerkov, v Sloveniji nekaj več kot 2300. Foto: Peter Pirkovič

Audi Q3 je povsem svoja zgodba avtomobila, ki se najraje postavi ob bok mercedesu GLA, BMW-ju X1 in volvu XC40, zato bo v novi generaciji dokazovanje in merjenje moči še toliko bolj izrazito. Izdelan na novi platformi je Q3 dimenzijsko napredoval, kar se bo najbolj poznalo pri notranjem prostorskem razkošju. Obljubljajo več prostora, saj je v dolžino zrasel za skoraj deset centimetrov (4485 mm), za dobrih sedem centimetrov se je podaljšala tudi medosna razdalja (2680 mm), medtem ko bodo uporabniki bolj veseli 70-litrskega prostorskega prirastka v prtljažniku; njegova končna velikost bo odvisna tudi od vzdolžnega 15-centimetrskega pomika zadnje klopi (od 530 do 620 litrov). Ob tem velja omeniti, da je odstranljivo prtljažno pokrivalo zdaj mogoče pospraviti v shrambo v zadnjem delu vozila.

Q3 je bil v osnovi deležen primerno osvežene zunanje in notranje podobe, ki ne skriva sorodnih potez z ostalimi brati. LED žarometi bodo del serijske opreme pri vseh različicah, za doplačilo bo na voljo matrična LED tehnika, armaturna plošča bo ponujala izbor različnih velikosti digitalnih zaslonov na dotik in bogato založene multimedijske vsebine, poskrbljeno je tudi za povezljivost s pametnimi telefoni. Za tistih nekaj navdušencev nad manj zahtevnimi terenskimi pustolovščinami pa bo možen izbor štirikolesnega pogona quattro in nova funkcija offRoad pri izbiri voznih programov. Predvidevajo, da se bo za takšno kombinacijo odločilo manj kot polovica bodočih kupcev.

Trenutna količina naročenih avtomobilov v madžarski tovarni v Gjuru je v prid bencinskim motorjem. V ponudbi so 1,5-litrski 35 TFSI motor s 110 kilovati, dvolitrski 40 TFSI s 140 kilovati in še en dvolitraš z močjo 169 kilovatov. Oba močnejša sta povezana z znanim S tronic menjalnikom, šibkejši pa ima možnost izbire ročnega upravljanja prestav. Omembe vredna je tudi informacija, da se v Ingolstadtu pripravljata še navita različica RS Q3 z 2,5-litrskim petvaljnikom in priključni hibrid. Pri ponudbi dizlov je na voljo le dvolitrski štirivaljnik s 110 kW (35 TDI) in 140 kW (40 TDI). Različice 40 TFSI, 45 TFSI in 40 TDI so serijsko opremljene s pogonom quattro.

Audijevi predstavniki so preračunali, da se je Q3 podražil za približno tri odstotke. Z novo obliko in številnimi dodatki ta zdaj v Sloveniji stane 34.940 evrov, medtem ko se najvišja cena po rednem ceniku lahko dvigne do nekaj več kot 46 tisočakov.


Najbolj brano