Pretresljiv Googlov telefonski klic

Ko sta se zaključila telefonska pogovora, ki ju je najprej s frizerko in nato z gostinko opravil Googlov asistent, delujoč na osnovi umetne inteligence, so ljudje iz občinstva ploskali in vzklikali, a z nekaterih obrazov je bilo razbrati, da se je presenečenju in navdušenju primešalo še eno čustvo - strah.

Direktor Googla Sundar Pichai med predstavitvijo storitve Google 
Duplex v kalifornijskem Palo Altu Foto: youtube
Direktor Googla Sundar Pichai med predstavitvijo storitve Google Duplex v kalifornijskem Palo Altu Foto: youtube

Kako daleč smo pripravljeni iti z razvojem umetne inteligence? To vprašanje je v minulem tednu glasno odmevalo po razvojni konferenci v kalifornijskem Palo Altu, kjer je Google poleg nekaterih drugih novosti predstavil tudi storitev Google Duplex.

Gre za računalniškega asistenta, osnovanega na umetni inteligenci, ki lahko opravlja telefonske klice ter se namesto uporabnika dogovarja za sestanke, zdravniške preglede in podobno. Pri tem pa je, kot je pokazal direktor Googla Sundar Pichai, tako zelo prepričljiv, da sogovornik na drugi strani ne posumi, da se ne pogovarja s pravim človekom, pač pa s strojem.

Ni se zmedel

Pichai je na predstavitvi najprej predvajal telefonski klic v frizerski salon. Robot in frizerka sta se z izmenjavo nekaj vprašanj in odgovorov v manj kot minuti brez težav dogovorila za rezervacijo termina. Nekoliko trši oreh je bil klic v restavracijo, kjer je asistent naletel na nepričakovane težave. Ženska na drugi strani je namreč najprej napačno razumela, za koliko gostov in za kateri dan gre, nato pa se je izkazalo, da restavracija sprejema rezervacije miz samo za več kot pet gostov. Assistent se pri tej njeni nepričakovani izjavi ni zmedel, temveč je smiselno nadaljeval pogovor z vprašanjem, kakšne so običajno čakalne dobe ob sredah.

Navdušenje, a tudi številni pomisleki

Da bi bil robot čim bolj prepričljiv, so ga programirali tako, da uporablja mašila in pogovorne izraze. Denimo “ammm”, “mhm” ali “I gotcha” (“razumem”), določene besede pa razvleče in tako ustvari vtis, da razmišlja o izbiri naslednjih.

Funkcija, ki jo še razvijajo in bo uporabnikom najverjetneje na voljo šele čez nekaj let, je mnoge navdušila, hkrati pa se je na Google vsul plaz ogorčenih komentarjev, ki postavljajo v ospredje etična vprašanja.

Tako prepričljivo tehnologijo bi namreč lahko zlorabili za telefonske prevare, so opozorili mnogi. Poleg tega je za kritike projekta sporno tudi zavajanje sogovornikov, ki ne vedo, da jih nagovarja umetna inteligenca. Iz Googla so po konferenci sporočili, da bodo to slabost odpravili. Kako točno bodo to storili, še ni znano. Pojasnili so le, da se bo programska oprema “pri klicanju primerno predstavila”.


Najbolj brano